Iskallt uppdrag

Nu ska visst en del stjärnor ut på hal is. Detta i varje fall enligt en ganska påträngande reklam som varit i fyran de sista veckorna. Det är en lång och numera ganska tråkig reklam som visats. Från början var det inte mycket jag fattade av det. Mer än att reklamfilmen var ganska ordentligt fejkad. Det mer eller mindre syns att tjejen/kvinnan som snurrar runt i luften hänger i någon form av linor. Linorna syns inte men vem kan göra den sortens av arkrobatiska övningar i luften med skridskor på.

Nu har det framgått att programmet är en sorts kopia av Let’s Dance men att detta programmet ska genomföras på is, det vill säga konståkning. Frågan är om det är sevärt eller inte?!? Efter att ha sett att det är Gynning och Berg som är programledare, tror jag att jag backar. Fast Carin Berg kan vara ruskigt rolig och underhållande. Dock vet jag inte om jag kan säga det samma om Gynning, vet å andra sidan inte hennes bakgrund mer än det som finns på nätet.

För den som är intresserad finns det på SvD, DN artiklar om detta nya iskalla program. Programmets sida på TV4, här finns det mesta om programmet.

Personligen tycker jag det låter livsfarligt att låta amatörer skutta runt på isen och dansa. Det är trevligt att se de som kan det, men de har också lagt många års träning på isen för att blir så bra som de är. Hoppas verkligen inte att någon bryter ett ben eller så. Redan nu är det visst många av deltagarna som råkat ut för brutna eller skadade revben eller andra kroppsdelar. Nej!

Lägg ner det innan det börjar! Låt inte dessa amatörer utsättas för att bryta både det ena och det andra. DE kan få skador för livet. Jag ser hellre på dem som kan det!

4 kommentarer

Filed under Allmänt, Film och TV, Sjukvård, Utmaningar

4 responses to “Iskallt uppdrag

  1. kvinnotankar

    Jag såg att han med: meen från Lets Dance, ska vara med han hade bantat ner sig många kilo under all träning. Har hjärnsläpp och kan inte för mitt liv komma på vad han heter. Det kommer nog när jag klickat på skicka 🙂

    Fasen också, kram

  2. Hej Akson. Ja du, jag instämmer lägg ner det måste väl finnas annat att visa?Lika galet som om Filifjonkan skulle stå på skridskor och hoppa och skutta jag hörde att det var redan flera av dem som var möbultade efter fall. Jag är faktiskt förvånad att de ställer upp på sånt här! Ha det så bra i helgen

  3. Hörde på radion i dag att flera hade visst hoppat av av den anledningen och jag förstår dem! Själv bröt jag benet när jag var nio år och det hände i samband med skridskoåkning eller nästan i varje fall! Som nioåring var man ju ändå spänstig…
    Trevlig helg!

  4. jag var en isprinsessa, utan publik 🙂

Kommentera

