I natt kommer jag att sova, hoppas jag

Vilken dag! Ja, om jag sovit som jag borde kanske det inte hade varit så farligt. Men eftersom magen började knorra vid midnatt och jag kom på att jag inte hade ätit något sedan middagen vi åt vid halv fem på eftermiddagen. Det var bara att knalla upp och leta upp något att äta, det blev två frallor med pålägg. Dessa slank ner under tiden jag läste min bok, ”Frälsaren” av norrmannen Jo Nesbö. En ruskigt spännande bok!

Tro inte att jag så enkelt sedan kunde somna om. Nej, fram emot strax efter tre var jag fortfarande inte sovande men fram tills dessa hade jag säkert slumrat något. Då klockan ringde tjugo över åtta var jag mera död än levande. Men jag masade mig upp och vi var båda klara att åka på utsatt tid. Sambon hann i tid till sitt läkarbesök på sjukhuset också.

Efter en snabb fika i sjukhusets restaurang skulle vi leta upp var jag ska nästa vecka då jag ska på min dyslexi-test. Vi var på alla vägar utan den vi skulle vara på. Slutligen hittade vi platsen och kunde konstatera att det finns massor av parkeringplatser i närheten eftersom den arbetsförmedligen ligger granne med ett stort parkeringshus.

I söndags fick vi besök från Norge, det var sambons gudson som kom på besök med sin flickvän. Trevligt! Efter brunchen vi serverade var det dags att se gudsonens tågluffarresa genom Europa. Han hade inte som andra tågluffare bott på vandrarhem eller liknande. Nej, han hade innan resan bokat in sig på ett antal hotell och bott bra och njutit på sitt sätt av sin tågresa genom länderna.

Jag blev sugen på resa lite, bland annat till Prag som verkar vara en trevlig och charmig stad. Likaså misstänker jag att Amsterdam och Rotterdam skulle vara två trevliga städer att besöka i Europa.

3 kommentarer

Filed under Allmänt, Böcker, Mat, Resor, Sjukvård

3 responses to “I natt kommer jag att sova, hoppas jag

  1. En sån där lyxtågluffning skulle jag också kunna tänka mig!

  2. Hej Akson. Jösses vad du hunnit med alla redan…hmm nä det var igår ser jag ju nu på datumen. Ja hoppas du sussat gott i natt ialla fall.
    Smart tågluffning bo på hotell bra att kunna duscha och äta lite vettigt med. Ha en skön onsdag i solen

  3. Amsterdam är en väldigt trevlig stad men Rotterdam är så där tycker jag!

Kommentera

