En dag i solen

Vilken fart denna helgen har rusat förbi. Minst trehundra knyck eller något! Inte har jag fått särskilt mycket gjort heller, tråkigt nog. Jag hade tänkt göra det och det och försöka hinna med det också!

Igår lördag var tanken att jag skulle åka ut till Norra Djurgården och fotografera de som sprang Hindertimmen. Dels därför att där är så underbart vacker natur och dels för att det är trevligt att fotografera vid denna lite mindre löpartävling. Tyvärr blev det inget av. Det var minimalt med ljus ute och regnet hängde i luften då det inte regnade.

Idag däremot sken solen från en helt klarblå himmel. Då slog min plan i lås, nämligen att åka och fotografera Hässelbyloppet. Det var rekord i år över tretusen löpare deltog. Jag var på plats i tid utanför Hässelby Herrgård. Det fanns till och med tid över för att kolla in var solen var bäst respektive sämst. Undertiden gick jag runt och njöt av det underbara vädret och fotograferade färggranna löv med mera. Löparen som kom först och hade startnummer ett på bröstet fotade jag, samma person vann herr klassen. Sedan kom det en ström med löpare. Vissa kom i färgglada kläder andra i strikt svart.

Summa summarium var det en skön och avkopplade dag ute. Fick med mig nästan trehundra bilder hem. Har bara hunnit redigare ett par till bror som också deltog i detta milslånga lopp!

Till på köpet har Photoshop strulat som bara den och absolut inte veta som jag velat. Tills slut lyckade jag göra en åsterställning och det verkar som om den fungerar nu. Håll tummarna!

3 kommentarer

Filed under Allmänt, Bilder, Datorprogram, Foto, Sport, Väder

3 responses to “En dag i solen

  1. Hej Akson Ja det var inte så värst vackert denna helg här heller grått grått. och gissa idag då jo grått:) Man får vänja sig 300 bilder sa du jag det tar en stund att redigera även utan ett strulande photoshop. Vet du jag var så arg på mitt för det just strulade och var knöligt så jag avinstallerade det. Har paintschop och animation shop de gör som jag vill .Photoshop och jag är inte kompatibla med varandra!Ha en bra måndag med dig

  2. Inte alls kul när Photoshop strular och antalet bilder ligger på 300… Men förhoppningsvis så ska det väl klara sig nu! Jag håller 😉

  3. Det var verkligen ett underbart höstväder igår!

Kommentera

