En liten springnota

Det är redan fredag!
Var tog resten av veckan vägen egentligen?

Det har varit en intensiv vecka där jag har haft en massa saker att göra. Sambon likaså! Trött som bara den har jag också varit. Om det är vädret eller något annat det vet jag inte. Däremot har jag haft mer än vanligt ont i kroppen, det känns inget vidare. Till på köpet har min läkare bytt inflammationsdämpande läkemedel. Han tycker säkert till det bättre men det tycker inte jag, inte ännu men på sikt kanske det är bättre. Det återstår att se.

Igår var sambon på mammografi. Då jag satt och väntade i väntrummet funderade jag över varför det inte finns någon pappografi för män. Det borde det finnas med tanke på deras problem med sin prostata. Inte hålls det några galer till förmån för prostatacancer. Inte uppmärksammas det på samma sätt som bröstcancer görs.

Jag hoppas att ni liksom jag har köpte det blåa bandet till förmån för prostataforskningen! Köp även det rosa bandet för att stödja forskningen runt bröstcancer!

Efter man funderingar i väntrummet var det dags att kasta oss ut i rusningstrafiken. Vi hade tänkt att ta oss till Södermalm för att äta på en av mina favoritrestauranger, en kinarestaurang som enligt sambon har funnit sedan urminnes tider. Jag beställde det ”gamla vanliga” grillad oxfilé med barbacuesås, mums så gott det var. Sambon beställde nudlar med blandat kött och hade sådan otur att något av kötten troligtvis inte var hundra färskt.

Då jag satt av avnjöt min cafe latte, hörde jag något som brakade till utanför. Det var fyra killar som suttit snett mitt emot oss som sprang för brinnande livet eftersom de tog en springnota. Snacka om fräckt! De hade ätit vårrullar till förrätt och lite olika till huvudrätt. Sedan gick de ut och rökte, då övertalade de en av killarna att han skulle följa med ut. En kort stund sedan brakade det som bara den. Killen som stod i baren satte superfart ut och eftersom honom ilade två av kyparna efter.

Jag tror inte att de fick tag på de unga männen som sprang från notat. Då vi lämnade restaurangen såg jag en av kyparna komma tillbaka och han verkade väldigt irriterad! Misstänker att det blev ett stort minus i deras dagskassa.

Jag har faktiskt tagit en springnota en gång. Det var ett par kaffe och något gott, kanske en glass eller två. Vi satt och påkallade uppmärksamheten men ingen kom och tillslut gick vi bara. Tackade för oss, sa att det var gott och så gick vi! Men det var många år sedan och år redan preskriberat!

4 kommentarer

Filed under Allmänt, Mat, Sjukvård

4 responses to “En liten springnota

  1. Någon gång ner servicen varit usel har jag rest mig upp men då kom ”pingvinen” springande! Min tanke var inte att gå… Tror jag inte i varje fall! Men visst är det fräckt!

  2. Prostatacancer och Blå Bandet är självklart lika viktigt som Rosa Bandet och vi hoppas att Blå Bandet blir lika stort som det Rosa. Men just under oktober är det ju lite extra fokus på Rosa.

    Besök gärna vår blogg, Rosa Bandet-bloggen, där vi bloggar om och samlar in pengar till Rosa Bandet till minne av Carolinas mamma som gick bort i bröstcancer för tre år sedan. I bloggen kan du läsa hennes berättelse, hur man kan bidra och mycket annat om Rosa Bandet.

  3. Jenny

    Många gånger man funderat över att bara gå när de inte uppmärksammar att man vill betala och gå, oftast brukar de springa fram till en när man står och stampar i dörren, med ytterkläderna redan på. Känns lite som att de får skylla sig själva om de inte uppmärksammar sina kunder- då kan de ju omöjligt ha koll på om man betalat eller inte.
    Viktigt att stötta forskning för all sorts cancer, och hjärtsjukdomar också. Rätt som det är så råkar någon nära illa ut, så självklart ska man försöka stötta.

Kommentera

