En dag att minnas

Oj, det har visst redan gått en hel vecka sedan jag sist skrev något på denna sidan. Det kan dock bero på att jag har haft fullt upp med livet!

Jag tänkte dock plöja av veckan lite snabbt. Måndags kväll var det fotokurs. Kvällen innebar att vi efter redovisning av våra studiobilder skulle ut i kvällsmörkret och fotografera. Tre bilder skull lämnas in eller rättare sagt skickas in senast då kursen slutade på kvällen. De tre bilderna skulle presentera, min personlighet, mitt humör samt min färg. Inte helt lätt i kvällsmörkret men jag blev nöjd med mitt slutresultat. Hur de andra löst bildproblemet återstår att se i morgon kväll.

Natten mellan måndag och tisdag bosatte jag mig på toaletten. Inget roligt alls men sådant som händer.

På torsdagen var det så dags för mig att få reda på resultaten på alla möjliga tester som jag gjort. Till att börja fick jag reda på att jag inte har dyslexi, vilket jag inte trodde heller. Men bokstäverna lever rövare med mig ändå ibland.
Arbetspsykologen trodde däremot att jag skulle kunna ha en lite släng av ADHD. Det finns dem som kallar mig en duracelkanin, så det kanske ligger lite sannig i det!

På resterande delar testerna kunde psykologen se att jag var intelligent och smart samt att jag hade resultat som arbetsgivare gillar. Då tittade jag på henne och undrade var hon egentligen menade med det. Hon menade att vissa av mina resultat visade på att jag klarar mig lätt i min arbetssituation. Fattar fortfarande inte riktigt vad hon menade men vadå, det var verkligen positivt. Till på köpet blev hon min handläggare, tills vidare, på arbetsförmedlingen efter min flyttade.

I fredags var jag ute i ösregnet för att fotografera bilder till mitt projekt på fotokursen. Jag har valt att kalla projektet ”Stillhet och harmoni på stadens Världsarv”, det är arbetsnamnet tills vidare. Inte fick jag särskilt många bilder med mig hem i fredags och till på köpet lyckades jag ha sönder mitt stativ. Inget kul alls! Idag ska vi till Skogskyrkogården igen dels för att lägga en krans på en grav samt sätt ett ljus på Greta Garbos grav. Dels ska jag försöka ta en massa bilder i skymningen. Det får bli med sambons stativ!

Det har blivit en av våra tradiotioner att åka till kyrkogården på Alla själars Dag istället för Alla helgons Dag som det var igår. Detta besöket ska genomföras med kranläggning samt ett besök på Greta’s grav!

3 kommentarer

Filed under Allmänt, Bilder, Fotokurs, Samhället, Traditioner, Väder

3 responses to “En dag att minnas

  1. Men det var väl goda omdömen om din person som handläggaren lät meddela. Hoppas du hittar något som du kommer att trivas med.

  2. Låter väl som ett bra utgångsläge för att hitta något att jobba med!

  3. Jenny

    Mysigt att fira alla själars dag… egentligen. Hoppas din nya handläggare kan ge dig lite positiva vibbar framöver också!

Kommentera

