Fullt ös

Tiden har redan hunnit rusa iväg denna veckan. Alla redan är det onsdag! Jag har förvisso haft fullt upp med allt möjligt denna veckan och jag antar att den kommer att försätta i samma tempo.

Måndagen började med att välja ut bilder till en fotobok som jag och sambon ska vara med i. Spännande och roligt, men en del jobb. Det var precis på håret att jag hann med att åka till fotokursen, denna veckan. Fast just denna veckan på fotokursen var det ett av de viktigaste tillfällen. Dagen till ära skulle vi gå igenom blixtfotografering både teoretiskt och praktiskt.

Jag har en extern blixt som jag köpt men jag vet inte riktigt hur jag ska använda den för att det ska bli bra. Detta fick jag reda på och fick öva på det också. Efter en ordentligen genomgång om hur blixten funkar och vad man ska tänka på, fick vi ett antal bilder att fundera över hur det var tagna med blixt samt hur man kunde gjort bilden bättre. Därefter var det snabbt och lätt indelning i grupper, det blev kameramärkena som styrde vilken grupp det blev. Vår lilla grupp gick iväg och hittade en egen vrå att fotografera i. Men inte fick vi till det.

Först då våran ”fröken” kom och började förklara en gång till, då trillade polleten ner. Nu tror jag att jag förstått hur det hela hänger samma. Dock tror jag inte att jag kan förklara det i ord. Utan jag har i huvudet.

Gårdagen, tisdag, blev en hektisk dag. Jag har lyssnat på en massa lektioner från kursen jag går på distans. En massa testning har det blivit och en massa grungiga (smutsiga) bilder har det blivit.Nu sitter jag och funderar på vilken typ av bilder jag ska göra som inlämningsuppgift. Jag funderade ett tag på att göra en gammal amerikanare till en bil i trä eller liknande. Nu vet jag inte! Jag kanske tar och restaurerar ett par gamla fotografier istället.

Mitt på eftermiddagen var det dags att åka till vårdcentralen med sambon och idag ska jag på besök. Jag ska höra med min läkare om jag ska ta influensavaccinet eller om jag inte behöver det. Sambon fick sina två sprutor igår, den ena var vaccinet och den andra var mot lunginflammation. Hoppas att detta skydd räcker.

2 kommentarer

Filed under Allmänt, Bilder, Foto, Fotokurs, Sjukvård, Utbildning

2 responses to “Fullt ös

  1. Fullt ös var ju bara förnamnet hos dig! Men en del trevliga saker i alla fall.

  2. Är din kurs bra ? söker en distanskurs men det verkar vara en snårskog olika.

Kommentera

