Stress och massor med jobb

Redan är det söndag och jag börjar känna stressen, paniken inför morgondagen. Anledningen är att fotokursen jag gått nu ska ha utsällning. Bilderna ska hänga från måndagkväll till fredageftermiddag. Ganska häftigt egentligen!
Men detta gör att jag vill att man bilder ska bli så bra som möjligt. Ni mina trogna läsare kommer att se bilderna på min fotoblogg, inte på måndag men troligtvis någon gång i veckan kommer jag att lägga ut dem.

Samtidigt som jag jobbat med mina bilder till fotokursen har jag funderat och jobbat på de bilderna som ska bli mina examensbilder på distanskursen, Digital Bildbehandling.

Veckan som varit har annars varit en fullpackad vecka och jag har sovit extremt dåligt. Jag tror att det är stress som påverkat min sömn eftersom jag annars brukar somna utslagen och vakna sju till åtta timmar senare utsövd!
Veckan började som vanligt med fotokursen och sedan på tisdagen skulle sambon till tandläkaren. Eftersom vi båda har ett visst obehag av att gå till tandläkare följde jag så klart med. Efter cirka fem minuter kommer sambon gråtande ut och säger att det inte funkar med dem tandläkaren. Han hade inte lyssnat för fem öre och verkar ha gammal utrustning samt att det var dammigt där. Ingen tandsköterska såg vi heller till.
Detta gjorde att vi åkte och handlare istället. Någon gång under dagen skickade sambon ett sms till en bekant. Denna bekantingen fixade snabbt och lätt fram tider hos sin tandläkare till oss båda två. Så på torsdagen var det dags igen att besöka tandläkare. Denna gången gick det mycket bättre. Förvisso var det inte tandläkare som gjorde undersökningen utan en trevlig och lyssnande tandhygienist. För min del gick det hur bra som helst att ta röntgenplåtarna, vilket brukar vara det största problemet. Jag hade inga hål, men däremot en trasig tand som jag visste om samt en som började spricka.

I fredags började så Fotomässan och jag och sambon var där. Till att börja med var det inte så mycket folk men fram på eftermiddagen började det fyllas på. Mer än hälften av utställningsytan var detta året ägnat åt fotoutställningar av olika fotografer. Min ”fröken” från fotokursen ställde ut och var en bidragande orsak till att jag ville dit. Även Mattias Klum med flera kända fotografer hade bilder med på utställningen. Själva mässan med prylar med mera var inte så mycket att ha. Dock gick jag runt och kände och klämde på en massa olika stativ. Jag lyckades med bedriften att ha sönder mitt stativ för inte så länge sedan. Denna gången tänkte jag köpa mig ett rejält stativ med ett stort och tungt kulhuvud.

Jag hittade det stativet jag vill ha. Det var i kolfiber och vägde bara ett och ett halvt kilo. Det var otroligt lätt och väger mindre än det jag haft tidigare. Nu gäller det bara att hitta ett huvud att sätta på. Någonstans har jag läst att ju tyngre det är desto bättre är det! Återstår att se. Frågan är dock om det går att blanda stativ med ett kulhuvud av ett annat märke. Återkommer när jag köpt nytt!

Igår, lördag, var menat att jag skulle redigera klart bilderna till utställningen. Men istället var jag inne i stan och fixade fram fotopapper till mina bilder. Det kommer att bli högblankt papper till pappersbilderna. Snyggt tror jag! Så var det en massa annat som skulle göras och jag kunde inte koncentrera mig på att redigera.
Istället tittade vi på ”Lost”, den fjärde säsongen har nu kommit ut på DVD och vi har fullt upp med den. Nu återstår bara två DVD, sedan har vi sett alla sex skivorna. Det blir bara mer och mer invecklat och mellan varven tittar sambon och jag på varandra och fattar nada. Dock är det en bra driv i serien och det är mer eller mindre omöjligt att låta bli att titta.

5 kommentarer

Filed under Allmänt, Bilder, Film och TV, Foto, Fotokurs, Sjukvård, Utbildning, Utställning

5 responses to “Stress och massor med jobb

  1. En bra tandläkare är verkligen A och O! Jag ska väl inte säga att jag stortrivs hos min tandläkare för då skulle jag ljuga ganska friskt men det är en mycket modern klinik och jag litar på henne till 100 %. Det betyder mycket.

  2. Lycka till med utställningen glömde jag ju att säga…

  3. Oj oj oj, här var det full rulle. 🙂

    Så himla kul med utställningen. Lycka till!

    Jag har drabbats av tandlossning, kommer gå loss på 15 000 så jag är rätt förtvivlad nu. Känns så orättvisst eftersom jag haft så lite hål och sköter mina tänder noga. Elände!

    Lovar att titta in i fotoboken, har det bara så himla körigt nu.

    Kramar 🙂

  4. En del tandläkare borde inte vara det, helt klart! Skönt att det fixade sig!

  5. Min tandläkare har precis öppnat eget och plötsligt är han såååååååå trevlig och tillmötesgående. Jag kan inte bestämma mig om han egentligen alltid varit det eller om det är ett spel för att locka kunder. Tidigare har han ingått i Folktandvården i kommunen, kanske styrts och inte alls gillat situationen…

    Hoppas utställningen gick bra, låter så roligt!

Kommentera

