Innesittardag

I kväll ska det visst dra ihop sig till storm. I varje fall om man läser dagstidningarna. Både SvD och DN är överens om att det ska bli dåligt väder runt Stockholm och Uppsala denna afton och natt.

Det är SMHI som gått ut med en klass-2-varning. Vilket innebär att ”vindarna kan orsaka stora materiella skador och fara för allmänheten”. Inga problem för egen del. Jag tänker stanna inne och detsamma gäller för sambon.De som måste ut hoppas jag verkligen är rustade för det vädret de antagligen kommer att möta. För mig innebär det att man har dubbdäck samt varma kläder med i bilen. Vem vet vad som kan hända.

Som jag skrev i mitt förra inlägg hade jag problem med att sova i natt, igen. Då klockan passerat sju i morse sjönk jag ner i sängen som står precis vid sidan om skrivbordet och fortsatte läsa i min bok. Vad klockan var då jag inte kunde följa raderna längre vet jag inte. Men jag sov till strax efter halv elva, då tog jag kudde och täcke och la mig i min säng och fortsatte sova. Först då klockan började närma sig två i eftermiddags orkade jag mig upp. Jag är fortfarande trött, undras om jag har ett virus eller två i kroppen. Det är inte särskilt likt mig att vara så trött.

Avslutar med att visa en bild från gårdagens promenad i det snötyngda landskapet!

Den första snön 2008

2 kommentarer

Filed under Allmänt, Böcker, Bilar, Bilder, Samhället, Väder

2 responses to “Innesittardag

  1. Oj, ska ni får ännu mera snö! Det kom ju så det räckte igår kan man ju tycka 🙂
    Ovädret har inte nått hit ännu och som det ser ut klarar vi oss även den här gången. Men eftersom detär så kallt så kan det ju gärna komma lite snö, tycker jag.

  2. kvinnotankar

    Vilken vacker vinterbild!
    Själv har jag fuskat med sömntabletter nu i en vecka. Sover som en bombad i 10-11 timmar. Helt underbart. Men men bara i en vecka sedan ska de bort igen. Får väl se om det räckt för att få mig på rätt köl igen.
    Hoppas du slipper bli sjuk, Kram i stormen

Kommentera

