Sömnlös

Det är redan söndag. En tidig sådan för min del. Jag vaknade strax efter fyra i morse och kunde inte somna om. Nu har jag snart varit uppe en timme och under den tiden har jag ätit en smörgås och druckit vatten. Samt att jag letat och redigerat tre bilder till veckans fototriss där temat för veckan är ovanifrån. Det blev tre bilder från Åboresan vi gjorde i vintras.
Om jag skulle lägga mig i sängen igen tror jag inte att jag skulle somna. Istället får det bli vila i extra sängen som står precis vid sidan om mitt skrivbord. Vila där tillsammans med nya boken jag läser.

Det är en bok av Khaled Hosseini, författaren som skrev ”Flyga drake”. Denna andra boken heter ”Tusen strålande solar” och handlar om en flicka i Afganistan. Hur hon växer upp och blir bortgift som femtonåring. Efter att ha läst knappt hälften av boken kan jag konstatera att Hosseini lyckats igen!

Det snöar nu igen! Snöröjarna jobbade på ordentligt igår för att få undan det värsta av snön. Men de kom inte till våra kvarter förrän sent på eftermiddagen, närmare femtiden. Jag var ute och vandrade runt i detta underbara snölandskap innan solen trillade ner. Som sällskap på promenaden hade jag kameran. Det blev några sköna bilder på snö. Förhoppningsvis kan jag göra en promenad idag också med kameran och förhoppningsvis orkar solen når fram med sina strålar då jag är ute.

1 kommentar

Filed under Allmänt, Böcker, Boende, Boktips, Väder

One response to “Sömnlös

  1. Jag har också läst den och visst är den bra! Hoppas nattsömnen återgår till bättre ordning för fyra är väl lite väl tidigt…

Kommentera

