En vit jul!

Oj, oj, oj vad det snöar! Det har gjort så av och till sedan ungefär tio i förmiddags. Det vräker ner stora lovikavantar och mellan varven är det smått finkornig snö som trillar ner. För en liten stund sedan var det till och med lite blå himmel.

Som tur är har det inte snöat hela natten då hade det varit drivor i massor och trafiksituationen ännu värre. Nu verkar det som om alla tar det lite easy. Flygplanen går tydligen nu också. Det skriver de om i SvD och DN.

Då jag tänker på dessa snömassorna, blåsten och flygplan kommer jag att direkt tänka på Arthur Haileys bok ”Flygplatsen” som också filmatiserats.  Boken kom ut 1968 och filmen kom 1970. Filmen var nominerad till bästa film på Oscarsgalan 1971, men vann inte. Däremot fick Helen Hayes en Oscars för bästa kvinnliga biroll. Filmen Airport, som den heter på orginalspråk, var nominerad till hela tio Oscar.
Funderar på att leta fram boken och läsa den igen!

Nu återstår att se om vädret kommer att vända i mitten av veckan eller om det ska fortsätta vara vitt och fint ute. Idag är det precis en månad till julafton och för min del tycker jag att det skulle varit trevligt med en vit jul som omväxlings skull.

sno igen

Snön som vräkte ner utanför i förmiddags!

3 kommentarer

Filed under Allmänt, Böcker, Samhället, Väder

3 responses to “En vit jul!

  1. Heej
    Visst är det kul med snön, jag älskar det. Så jag hoppas verkligen att det blir en vit jul i år.

    kolla gärna in min sköna blogg

  2. En vit jul, gärna det men bara vi slipper det skånska töslabbet som tyvärr brukar komma ganska snabbt…

  3. Lyckliga jag som kom hem med sista tåget i går från Stockholm…

Kommentera

