Jag behöver sova

Uj, uj,uj vilken natt! Jag inte kunde somna i natt, igen måste jag säga. Först kliade det lite här sedan lite där och så vidare. Jag var uppe och smorde in mig, passade på att tomma ut och fylla på. Satt sedan uppe en stund och pratade med sambon som inte heller sov. Intog ryggläge igen, men kunde efter en kort stund konstatera att jag var klar vaken. Sedan snurrat x antal varv åt ena håller och ett liknande antal åt andra, men ändå inte kan dra ner rullgardinen.

Jag tycker att jag gör precis som jag brukar. Läser till ögonen sakta dalar ner och vill förbi stängda. Sedan då jag lagt mig till ro och allt känns bra. Då säger det ”PING” och jag är klar vaken!

Till och med att dricka varm mjölk på kvällen har jag provat med, utan större framgång. Det börjar verkligen bli jobbigt att bara sova och slumra fyra till sex timmar på en natt. Jag som normalt, lätt sover minst åtta timmar helst nio. Det märkliga är dock att då jag vaknar känner jag mig inte så fruktansvärt trött som jag tycker att jag borde känna mig. Jag klarar en hel dag utan att falla i djup koma, inte ens minsta tupplur.

Någon som har ett kreativt förslag som gör att jag kan få sova mina timmar på natten som jag så väl behöver!

2 kommentarer

Filed under Allmänt

2 responses to “Jag behöver sova

  1. Du borde prova en spikmatta! De lär hjälpa mot sömnproblem. En väninna till mig har en sådan och är nöjd. Såg att ”Märtagreta” skrivit om en sådan i dag i sin blogg. Kan vara värt att prova på fakirlivet!

  2. Hej Akson. Ojoj är du inne i ett sådant skeende. Jobbigt att inte sova men antagligen behöver du inte så mycket sömn numera. jag sover bara 4 timmar sen ett par år händer kanske en gång i månaden att man sover 6 timmar .Lika bra gå upp när man känner sig så där att man inte somnar , Brukar hjälpa lite grann. Hoppas det blir bättre i natt ialla fall..säger väl Godnatt till dig redn här om än aningens tidigt,,, 🙂

Kommentera

