En film för alla

Ny månad nya tag!

Det blev en lång dag igår och vi hade både roligt och trevligt. För några veckor sedan bjöd vi in några bekanta till Adventkaffe på första Advent. Det tycktes så långt fram i tiden men det gick fort tills det var dags för besöket.
Gästerna började med att komma tio minuter för tidigt, vilket vi inte hade räknat med. Varför vi inte var riktigt klara med våra förberedelser. Meningen var att det skulle dofta kaffe då de kom innan för dörren. Det var nog precis att det började göra det. Efter att vi löst ombytandet och välkomnandet fick gästerna slå sig ner i vardagsrummet medan vi la sista handen på dukningen.

Så äntligen kunde vi alla slå oss ner vid kaffebordet och inmundiga de hemma bakade kakorna. De var mumsiga. Dock vet jag inte vad som hade hänt med toscakakan, men sockerkaksbotten var torr som bara den. Det var inga problem att äta den och är fortfarande inte det. Klar har vi massor med kakor och jag antar att de kommer att räcka till både jul och nyår och bli över.

Efter kaffesörplandet var det så dags att plocka fram alla stenarna och spela Mah-Jong. Jag vann första omgången, vilket var kanonbra eftersom jag satt i Östan då och fick dubbla poäng. Efter ett par runder till klämde jag i med sju par och fick maxpoäng. Då var jag lite extra nöjd eftersom jag suttit och väntat många gånger på att denna handen ska gå hem.

Det blev en relativt tidig kväll för mig och jag har sovit ovaggad. Det känns som om jag kommer att göra detsamma i natt också. Jag är ruskigt trött, misstänker att det är förberedelserna med mera som påverkat tröttheten samt att natten innan blev det bara fem timmars sömn.

Idag har jag varit och shoppat lite. Till att börja med ett rött underlakan, nu lite lagom till jul. Samt att jag för första gången varit på den stora tyska elektronik affären. Om jag säger att de har allt och lite till. Jag tror aldrig att jag sett en sådan välsorterad affär. Det kändes som om de hade allt och lite till. Med mig hem hade jag två filmer, en animerad film som heter Surf’s Up och en film av Will Smith som heter I am Legend. Samt en CD med Elvis Costello, hans första utgivna platta som kom 1977, denna har jag tidigare bara haft på en raspig LP. CD heter ”My aim is true” och är kanonbra.

Efter middagen idag tittade vi på Surf’s Up och det var en underhållande, rolig och gullig film med pingviner som surfade samt en tupp. Den som gillar tecknat tror jag gillar denna filmen även om man inte är barn.

1 kommentar

Filed under Allmänt

One response to “En film för alla

  1. I am Legend har jag sett och den är bra. Så den kan med andra ord rekommenderas!

Kommentera

