Dags att ta en paus snart

Jag har sovit som en klubbad i natt. Somnade gjorde jag när jag läst ut boken ”Värmebölja” av Viveca Lärn och då var klockan halv två. Boken var spännande, eftersom det hände något dramatiskt i sluttampen av boken. Det var detta som gjorde att jag inte kunde lägga ifrån mig boken förrän jag läst ut den. Jag tänker inte berätta vad det var eftersom jag antar att det finns de som inte läst boken och kanske ska göra det.

Som ni kanske redan upptäckte har jag också bytt header idag. Tyckte att det var på tiden att det skedde någon förändring. Den tidigare headern har jag nog haft sedan tidigt i höst. Nu har jag även skapat en med snö på men jag känner inte riktigt för den ännu. Dock kommer det att ske lite uppdateringar av denna headern snart.

Det är nu inte så många dagar kvar på detta, det gamla året. Nedräkningen sker kontinuerligt och idag återstår tjugonio dagar kvar av detta året. Antar att de flesta vet att det ”bara” är tre veckor kvar till julafton idag. Det går fort nu! Nästan så fort att jag skulle vilja trycka på bromsen och fråga om jag kan få kliva av eller i varje fall ta en paus.

4 kommentarer

Filed under Allmänt, Böcker, Traditioner

4 responses to “Dags att ta en paus snart

  1. En väldigt snygg header! Kanske dags för mig att byta lite oftare…
    Ha en bra dag!

  2. Jag skulle också vilja stoppa tiden, känner ingen lust inför julen, men det brukar bli bättre och egentligen ser jag jättemycket fram emot julen då yngste sonen kommer hem med flickvän som vi inte träffat. Vi är också för första gången på länge bortbjudna på nyårsaftonen och det känns så skönt. Vi har firat här så många år, nu behöver jag inte göra någonting!

    Gillar också din header, det ser ut som om det kunde vara fotat här 😀

  3. Ja visst skulle man vilja bromsa tiden lite nu!

  4. Godkväller Akson.Jaha det är inte mycket kvar alls nu tills det är dags att lära sig skriva nya siffror igen,Det går fortare och fortare åren ju äldre man blir märker jag helt klart. Förr gick man och väntade och väntade men nu så svisch bara så är det klart.Ja stoppa tiden sa du funderar det fanns en teaterförställning för en evighet sen som hette stoppa världen jag vill kliva av…kom jag ihåg nu såg den med gjorde man. Men som sagt en nödbroms skulle vara bra att ha helt överens med dig om att bromsa Godnatt med dig sen då!

Kommentera

