Snart vänder det

Snart är även denna veckan slut. Redan torsdag och som vanligt har det bara rusat på.

Gårdagen tillbringade jag framför datorn. Det blev många timmar jag satt och försökte skapa en massa saker i Photoshop. Har hittat en kanonbra sida som jag frekvent besöker. På denna sidan kan man hitta många saker att göra. Jag började på att försöka göra bokstäver av gräs igår. Lyckades dock inte så bra. Fast å andra sidan är jag inte klar utan det arbetet är precis påbörjat. Tror jag ska försöka göra bokstäver i glas istället!

Såg att kvicksilvret börjat sjunka. Det är nu bara ett par plusgrader ut och de har varnat för halt väglag. Inget roligt alls. Fast jag ska inte ut och köra i eftermiddag eller kväll, tror jag kanske jag ska tilläga. Tydligen är det inte enbart här i stora farliga staden som kvicksilvret sjunker utan i hela södra och mellersta Sverige. Mer om detta finns att läsa i DN och SvD.

Nu har redan mörkret fallit. Mörkare ska det bli innan det åter vänder och blir ljusare igen. Men fram till den tjugoförsta december kommer mörkret att anfalla oss. Den sjunde januari har vi samma distans till denna dagen som idag, fast då går vi mot ljusare tider nu bara mot mörkare.Tur är dock att det är många vackra elektriska adventssljustakar som är tända. Det lyser vacker i de flesta fönstren. Efter jul, nyår och tjugondag Knut plockas alla dessa vackra ljuskällor ner och det blir mörkare igen.

4 kommentarer

Filed under Allmänt, Boende, Datorer, Datorprogram, Samhället, Traditioner, Väder

4 responses to “Snart vänder det

  1. Det är kul och inspirerande varje gång jag lär mig något nytt i Photoshop. Tiden räcker inte riktigt till när jag sätter mig och börjar med något. Jag ska gå in på sidan du rekommenderar och titta på lite mer.

    Att göra bokstäver i olika format och stilar har jag inte lärt mig eftersom det finns så många färdiga att leka med. Igår gjorde jag i alla fall lite text av bakgrundsbilder och det var kul, vet ej om jag gjorde enligt konstens alla regler men det blev då i alla den texten jag hade tänkte mig, däremot har jag inte koll hur jag sparar ner olika stilar som mallar.

    Hos er sjunker temperaturen och här har det nu regnat igår och lite idag, till helgen har de ”lovat” polarväder ner mot -30. Det är en konstig tid vi lever i, ena dagen + och regn nästa dag -30.

    Den som lever får se hur helgen ser ut. Det är mörkt och trevligt med alla ljus både ute och inne. Till och med ett vacker ljussken vid ett bygge kan vara vackert den här tiden på året. Har roat mig med att fota lite reparationer genom fönstret i eftermiddag, ska kolla hur det blev senare.

    Ha en bra kväll.

    /Margareta G

  2. Hej Akson Jaha du gör gräs och glasbokstäver, Visst är det kul att greja med sådant men det tar sin modiga tid och ja det är mörkt men här är det lite ljust igen det snöade i natt så det är vitt överallt inte mycket men så pass att det täcker det smutsiga fula Lite julstämning infinner sig genast då. Halt ja + 1 grad prick just nu. Skönt vi inte skall ut och köra nu. Skönt med alla ljusstakar i fönstren och alla uteslingor och buskar och träd som är så fina Det är inne att klä träbockarna med granris och slingor.Alltså inte de äkta eller oäkta hälfterna ) utan träbockar hahahha..De blir så läcka ser en från mitt fönster på håll den står och lyser, Men inte lönt fota den för långt håll och det blir bara en massa lampljus då,Snart så är väl Gävlebockens kamera öppen skall kolla in den kanske redan nu har de öppnat. Godnatt med dig när det är så dags-

  3. curlingmormor

    Nu måste jag in på dessa sidor (photoshop) och kika runt, alltid roligt med lite nytt att fixa med.
    Kramizzzz

Kommentera

