En kalender som vara året runt

Nu har nästan denna lördagen försvunnit bort och jag har suttit vid datorn mer eller mindre hela dagen. Tanken var att jag skulle gå på julmarknad eftersom brorspojkarna skulle sälja något för scouternas räkning. Detta blev dock inte av eftersom regnet vräkte ner. Inte ville jag ut i det dåliga vädret, inte när jag ska träffa dem i morgon eftermiddag.

I morgon eftermiddag är det vår tur att gå bort på adventsglögg. Ska bli trevligt! Nästa söndag kommer de över till oss på Adventfika.

Under dagen har jag suttit vid datorn och redigerat en massa bilder som jag hittade på bror med familj och det är några stycken. Bror har tjatat om var bilderna från LidaLoopen 2007 är någonstans. Nu kan jag säga att de är färdiga! Nu återstår bara ett tjugotal bilder från brors gradering förra året. Bilderna är redan utvalda och ska bara redigeras lite snabbt och lätt.

Idag har jag kommit på att jag nog ska ringa vårdcentralen på måndag. Anledningen är att jag har en envis hosta som sitter långt, långt ner i luftrören och får mig att hosta våldsamt illa mellan varven. Feber verkar det som om jag har också, inte alltid men mellan varven.

Har även idag varit ”duktig” och fått iväg bilder till två olika fotokalendrar. Det är mina föräldrar och min moster och hennes man som ska få dessa att njuta av hela nästa år!

2 kommentarer

Filed under Allmänt, Bilder, Datorer, Datorprogram, Foto, Sjukvård, Sport, Väder

2 responses to “En kalender som vara året runt

  1. Vi ska också göra kalendrar och ge i present så folk kan njuta av oss året runt! Eller kanske blir vi en måltavla för dart 😉

  2. Godmåndag på dig redigeraren…. ja det är kul att fixa till foton som inte är så tydliga eller knasiga på annat vis man kan få till den väldigt bra Klippa ihop den med varandra är också kul så jag förstår att du blev sittandes vid datan, ut i detta gråa våta
    elände vill man verkligen inte. Jag hoppas på några kallgrader och några cm snö nu till lucia,Krya på dig från hostan. Filifjonkan har vaxinerat sig i år igen för influensan så vi får se om man klarar sig i år med.

Kommentera

