Ett liv utan en tung ryggsäck

Nu är jag sedan någon timme hemkommen från vårdcentralen som jag besökte i förmiddags. Det var en snabb handskakning sedan snabbt vidare till akutrummet där jag fick sitta och vänta en stund innan sjuksköterskan kom.

Snabbt blandade sköterskan samman några preparat som jag sedan skulle andas in via en konstig apparat som jag skulle sluta läpparna runt och andas normalt i två minuter. Inte är det lätt att andas på det sättet med en stor rund grej i munnen. Dock gjorde det nytta dimman jag andades in. Från att ha peffat 450 innan inhalationen kom jag upp i 510 femton minuter efter inhalationen.

Min trevliga läkare och min vanliga trevliga husläkare konfererade och kom fram till att jag skulle få antibiotika samt lite astmapreparat. Innan jag gick från vårdcentralen hade jag med mig två nya återbesöktstiden, ett papper för besök på labbet en dag innan nästa besök samt ett gäng e-recept men de hade jag inte i handen.

Nu håller jag tummen för att detta kommer att hjälpa och jag slipper hostan och får lättare att andas. Cirka tio minuter efter inhalationen kändes det som om jag tog av mig en stor och tung ryggsäck!

6 kommentarer

Filed under Allmänt, Sjukvård

6 responses to “Ett liv utan en tung ryggsäck

  1. Hej Akson ..stackars dig så jobbigt du har men tur det finns grejor som hjälper till bättring.! Klokt köpa plastgran som sagt var. Du får hålla dig undan från dofter rent allmänt alla julblommor är ju hopplösa . Kanske går det bättre nu då du fått nya piller mot det hela. Håller tummarna att det bättrar sig. Var försiktig med dig.

  2. Så skönt att få andas lite lättare nu! Känner igen det från sonens behandling och det brukar hjälpa snabbt.
    Ha en bra kväll!

  3. curlingmormor

    Vad skönt för dig att du har fått medicin.
    Vila nu och samla ihop lite krafter!!
    Kramizzzzz

  4. Men va skönt! Hoppas att det håller i sig!

  5. Tittar in för att se om du mår bättre idag med efter din session på vårdc. Hoppas det kramis på dig

Kommentera

