Ny sysselsättning

Häromdagen skickade jag iväg ett mejl till min tillfälliga handläggare på Arbetsförmedlingen. Tillfälliga eftersom min ordinarie skulle sluta fick inte börja sin nya tjänst på grund av att ingen skulle byta arbetsplats på Arbetsförmedlingen under en period. Undrar varför? Eftersom jag träffade arbetsspykologen och behövde en kontakt där ställde hon upp.Mejlet innehöll en förfrågan om jag skulle kunna gå en kurs som finns med på deras lista.

I morse, efter knappt sex timmars sömn, ringde min nya handläggare (dock bara över alla helgerna sedan ska jag få en ny, igen). Hon sa att de tagit emot mitt mejl och undrade om jag fortfarande var intresserad. Jag svarade nyvaket att jag var det. Hon skulle återkomma efter kontaktat företaget som håller i utbildningen.

Jag hann inte mer än ut från toaletten förrän handläggaren ringde igen. Hon lät glad och kunde meddela att jag kunde börja på kursen den tolfte januari nästa år. Jippie! Äntligen ska jag göra lite.

Kursen jag ska gå kommer att bland annat resultera i ett ECDL-kort det vill säga ett datorkörkort. Samt att det erbjuder en massa annat också under dessa femton veckorna. Ska verkligen bli roligt!

7 kommentarer

Filed under Allmänt, Datorer, Datorprogram, Utbildning

7 responses to “Ny sysselsättning

  1. Grattis! Det var verkligen både snabba och goda nyheter! Men ibland ska man ha flyt 🙂

  2. Precis! Ibland ska man ha flyt. Det var precis vad detta var. Gissa om jag är glad! 😀

  3. Kjell

    Gratulerar! Roligt att höra att du får chansen att vidareutbilda dig. Kunskaper kan man ju aldrig få för mycket av, eller hur?

  4. Det kan jag förstå att du är!

    God morgon och trevlig fredag!

  5. kvinnotankar

    Vad roligt! Grattis och kram. Visst ‘är det skönt att ha något sådant att se fram emot.

  6. kvinnotankar

    Glömde skriva Trevlig Lucia 😉

  7. Åh så kul och vilken driftig tillfällig arbetsförmedlare! Det är nu 10 år sen jag tog ECDL och efter det blev jag programmerare, men det är jag inte längre 🙂

Kommentera

