Snart dags att summera året

Nu är det några dagar sedan jag sist skrev något i min blogg. Anledningen är att jag varit sjuk och sovit grymt dåligt. Natten som varit är första natten på en vecka som jag somnade mer eller mindre direkt och fortsatte med det till väckarklockan ringde. De andra nätterna har jag somnat för att åter vakna upp pigg och vaken efter cirka trettio minuter. Vad jag förstått beror detta på stress! Men jag känner mig inte det minsta stressad. Jag har bara problem med att andas!

Antibiotikan jag fick utskrivet förra veckan har nog gjort en del. Hostan är mer eller mindre borta men mellan varven är det jobbigt att andas, den där stora elefanten tycker om att sitta på min bröstkorg verkar det. Bricanylen jag fick för att vidga luftrören funkade inte särskilt bra utan jag fick Ventolin av sambon som verkar fungare betydligt mycket bättre. Däremot Pulmicorten verkar funka som det kontisonet det är.

Idag har jag varit på Vårdcentralen och tagit en massa prov inför morgondagens besök hos läkaren. Återstår att se om sänkan sjunkit något från sextio och vad jag har för järnvärde.

Det är ganska jobbigt att vara dålig/sjuk och inte kunna göra särskilt mycket just i dessa tiderna. Julafton närmar sig med stormsteg, redan om sex dagar är det den stora dagen och om tretton dagar är det nyårsafton. Det innebär att om två veckor är det nytt år!

Redan nu har jag börjat summera detta året! Till att börja med blev jag arbetslös och hittar inget jobb. Utbildat mig både i Photoshop och rent fotografiskt.
Summeringen fortsättet!

5 kommentarer

Filed under Allmänt, Fotokurs, Sjukvård, Utbildning

5 responses to “Snart dags att summera året

  1. Tråkigt att bli arbetslös men intressanta saker du utbildat dig inom! Men visst, det gäller att hitta ett jobb också vilket inte är helt lätt i dag.

    Hoppas du får några goda råd i morgon hos tant/farbror doktorn!

  2. Hej Akson. Tråkigt att du har besvär ännu av astman Pulmikort är bra hjälper men det är ju kortizon Ventolin brukar med hjälpa upp det hoppas du får bli av med elefanten nu men det är ju en svår tid med alla dess blommor Jag klarar mig med allergipiller och pulmikort väldigt liten dos än så länge.Hoppas du kan få lite råd hos dr på vårdc men vid det här laget vet du säkert själv vad som är bra för dig, kramis och krya på dig så gott det går.

  3. Hoppas att det blev ett bra läkarbesök!

  4. kvinnotankar

    Nu fungerar min dator igen Heja

  5. Hej igen tittar in nu och önskar trevlig fjärde advent har främmande så jag hinner inte i morgon.
    Ha det så bra och hoppas ditt andandes har lättat upp lite tilll.

Kommentera

