Några favoritlåtar

Nu har jag suttit och tittat på en lite olika musikvideos på youtube.
Jag hittade några av mina gamla favoriter med en massa olika minnen till.

Först ut är Tears for Fears med ”Sowing the seeds of Love”

Nästa låt som jag suttit och lyssnat på många gånger är ”Running in the family” med Level 42

Då jag gått ut gymnasiet och flyttat till den näst största staden i Skåne lyssnade jag gärna på Amanda Lear. En helt osannolik sångerska men jag fastnade för hennes musik och låten ”Diamonds”

Slutligen min absolut favoritgrupp, vilka jag har alla LP av och numera de flesta CD-skivor också. Gruppen är Queen med dess superdunder sångare Freddie Murcury. Att välja bara en låt är inte det enklaste. Jag har valt en låt som var med på deras album Jazz som kom ut 1978. Låter är Bicycle Race!

Hoppas ni haft en trevlig stund!

6 kommentarer

Filed under Allmänt, Musik

6 responses to “Några favoritlåtar

  1. Tack för skön musik!
    Ha en fortsatt bra fjärde advent!

  2. Hej igen! Det var ju bara gamla godingar och som man kan lyssna på hur många gånger som helst 🙂 Trevlig advent och God Jul

  3. Tyvärr kan jag inte lyssna – mina högtalare har ramlat i golvet. Verkar vara känsliga saker. Det är härligt med musik – själv har jag flummat in på Elton John.

  4. Godmiddag Akson. jaha du jag är också ett Freddy Mercury freak fasen att han skulle avlida så tidigt men sjukdomen är ju dödlig så en sorgligt Han hade så mycket musik kvar att ge massor massor, Hinner inte lyssna men vet vilka låtarna är kan instämma i dem allihop klart lyssningsbara..
    Ha det så bra bland lutfisk och ägghalvor och god jul på er Gruppkram ;))

  5. Kvinnotankar

    Har inte lyssnat på musiken vill bara önska en GOD JUL och ge en karm till ER båda!

  6. En riktigt God Jul önskar jag dig!

    / Imagine

Kommentera

