I morgon är det dags

Ännu är inte julgranen klädd men alla sakerna är nerplockade från vinden. Passade på att få lite hjälp med det idag då bror var och lånade den gamla granen. Den granen som vi hade funderingar på om det skulle bli en utegran eller om den var färdig för tippen. Nu finns den i brors ägo.

Nu har även han och hans familj fastnat för oäkta gran eller rättare sagt äkta plast/papp-gran. De har tidigare hållit fast vid att ha en stor yvig kungsgran som gran till jul. En av orsakerna till att det inte blev kungsgran i år är att de är hemma så få dagar.

I morgon dag är tanken att våran nya gran ska stå på plats klädd och stråla. Detta året hade vi tänkt oss en traditionell julgran vilket för oss innebär att det blir mest röda kulor i grenen. Fast lite guld och silver kommer säkert med också samt min favorit i granen. Det kommer troligtvis att vara lite halmsaker samt eventuellt pepparkakor på grenarna. Samt att det kommer att vara en massa rött glitter och lite silver också, tror jag.

Jag var hos läkaren igår och hon ville inte skriva ut något mera, eller rättare sagt min husläkare ville inte. Min läkare tassade iväg och pratade med min husläkare och kom tillbaka en aningen trumpen, kändes det som. Hon meddelade att den nya Ventolin Diskusen och Pulmicorten skulle jag ha tills jag träffade henne nästa gång. Vilket är om ungefär en månad. Då jag skulle gå sa hon att jag skulle söka akut om jag blev sämre. Varför sa hon det mån tro? Det känns som om hon inte var överens med min husläkare och han fick bestämma, eller var det bara ett allmänt råd.

Min fortsatt summering av året är att jag numera också har astma. Min kropp mår inte särskilt bra förövrigt. Jag sover sämre än någonsin. Då jag satt och läst om astma igår hittade jag en kanonbra sida om astma som heter astma.com. Detta citatet kommer därifrån ”Personer som har astma både sover sämre och är tröttare under dagen än personer som inte har astma. Förbättrad behandling och kontroll över sjukdomen kan vara vägen till bättre sömn.” Hela undersökningen finns på denna sidan.

Nu hoppas jag dock att jag ska få sova i natt vilket jag gjorde i natt.Det var skönt och jag sov länge också, nästan tio timmar. Men har det inte varit merän fyra till sex timmars sömn per natt ger det viss effekt verkar det som.

4 kommentarer

Filed under Allmänt, Sjukvård, Traditioner

4 responses to “I morgon är det dags

  1. curlingmormor

    Vad kämpigt för dig att du har råkat ut för astma, det måste vara väldigt jobbigt.
    När man inte får sova så fungerar ju inte tillvaron riktigt som den ska, hoppas nu att du även i natt för sova gott.

    Kramizzzzz

  2. Hoppas att du får styr på astman med hjälp av rätt inställda mediciner – det går, jag vet!
    Sköt om dig och sambon nu och om vi inte hörs mer innan jul vill jag önska dig en god jul!!

  3. Min ena dotter fick astma när hon var tre år. Inte kul när man inte kan andas. När sprayet kom och hon kunde ta det själv – vilken lättnad.
    Vi har numera plastgran. Ställer undan den med ljus och glitter i ett rum som vi inte är i. Och tar fram den och på med lite röda kulor. Va´lättsamt! Åren går ju så fort nu för tiden…

Kommentera

