Förberedelser

Ny vecka men det känns som fredag eller kanske lördag. Det är lätt att villa bort sig i dessa dagarna. Men efter morgondagen ska det vara lugnt fler veckor framöver.

Jag insåg idag att det ”bara” är en vecka kvar tills jag ska gå min datorkurs. Femton hela veckor ska jag hålla på med det. Det känns som en oändlighet. Misstänker att jag kommer att vara ganska så slut de första veckorna. Men att det sedan, förhoppningsvis, blir en vana att gå upp och åka iväg.

Erkänner lätt att jag blivit lite lätt lat, genom att kunna sova hur länge jag vill på förmiddagen. Fast nu jobbar jag på att försöka komma i säng i ganska lagom tid. Detta för att förbereda mig på vad som hända ska.

3 kommentarer

Filed under Allmänt

3 responses to “Förberedelser

  1. Hej Akson Ja du almenackan har fått ”spunk” (som Pippi Långstrump skulle sagt) det är en enda röra på dagarna men i morgon börjar det likna något igen verkar det som. Vardagen har återkommit gäller att ställa om sig som du har börjat med Jag försöker också men så skönt att tigga och dra sig i sängen på morgonen en stund!
    Lycka till med din omställning till vardagen och ha en trevlig trettondag.

  2. Det brukar gå ganska snabbt att komma in i gamla vanliga spår igen, även om det är ett par jobbiga dagar i början.
    Lycka till med kursen!

  3. Man vänjer sig snabbt vid att vara ledig men å andra sidan så brukar man snabbt komma in i sina vanliga rutiner också. Hoppas det blir femton spännande veckor som väntgar dig!

Kommentera

