Kalla fötter

Det blev en ganska lyckad fotoutflykt till Skogskyrkogården i onsdags. Jag ringde nästan och väckte yngsta brorsonen (kallar honom 13), han var vaken men frukosten hade han inte ”hunnit” med ännu. Jag gav honom en halvtimme på sig att fixa sig i ordning tills jag skulle svänga förbi och hämta upp honom. Eftersom jag hade lite saker att göra innan blev jag tio minuter försenad vilket inte gjorde något eftersom han precis var klar då jag ringde på deras ytterdörr!

Vi åkte iväg och det dröjde inte många minuter förrän han plockade fram tills Nintendo DS-spel och började spela. Det blev inte mycket konversation av i bilen. Väl framme säger 13: ”Åhå, jag trodde att den låg mitt ute i skogen!” För att kolla in hur solen ligger, hur mycket människor som rör sig runt på kyrkogården med mera. Kunde jag konstatera att det var en stor begravning på gång. Vilket gjorde att jag valde bort ett område att fotografera på.

Action

Det är inte lätt att agera om man inte riktigt vet vad man ska göra då fasliga faster drar ivägen med 13 på fotoutflykt i massor med minusgrader. Tillägas kan att han var utan jacka i några minuter sedan förflyttade vi oss i en varm och skön bil.

13 var en aningens otålig och frågade mer eller mindre konstant om vi var klara eller inte. Jag försökte förklara för honom att det funkar inte att bara ta en bild och hoppas på att den är bra utan minst några hundra bilder måste knäppas. Han suckade tungt, så som bara tonåringar kan sucka!

Det var verkligen kallt denna dagen. Vinden blåste snålt och då vi fick vinden i ansiktet var det inget roligt. Att tårna kändes som isbitar på oss båda var inte mycket vi kunde göra åt. Ingen av oss hade gjort som min pappa brukar göra, tvätta fötterna och torka noga, sedan på med ett par rena strumpor och så ner i skodonen. Detta funkar!

5 kommentarer

Filed under Allmänt, Bilder, Foto, Väder

5 responses to “Kalla fötter

  1. Jag tycker att han var förvånaansvärt tapper med tanke på omständigheterna! Du med men det var ju liksom en annan sak…
    Trevlig fredag!

  2. Hej Akson Ja du det var verkligen kallt då. Blåsigt så där byig vind så man fryser in i benmärgen nästan. Hoppas du fick till lite bra bilder, Skogskyrkogården är vacker.Vet att du fotat där förut med. Många som gör Sen tonåringar är ett släkte för sig det. Sover halva dagarna om de får helst inga ytterkläder men gärna tjocka mössor och ögonen i ett spel eller på öronen en mp3spelare så man omöjligt kan konversera med dem hahah,,Men det blir folk av dem ändå har jag märkt fast ibland tror man inte det fnissar,, ha en skön fredagskväll!

  3. Visst är det härligt med halvbuttra tonåringar 😀 Hoppas du har tinat och får en bra lördagskväll, kram

  4. HAn tyckte nog att det var rätt kul egentligen, fast man kan ju inte vara FÖR positiv när man är tonåring 🙂
    16 tycker att din fotoutmaning låter jättespännande! Jag har lovat att hålla koll på dina teman så kommer det ett bidrag från henne när hon hittar ett tema som passar!

  5. Jag var ute i blåsten igår och det gick inte lång stund innan mina fötter var helt borta…

    Tonåringar i den åldern är svårflirtade, jag är ändå imponerad att han följde med, sällan de har tid med vuxna människor i den åldern!

Kommentera

