Musik från mitt tonårsliv

Rajson har startat en ny fotoutmaning på lördagarna. Den heter MusikFoto! Först tänkte jag inte delta, men denna veckan känns det som om temat verkligen skulle passa mig. Temat denna veckan är ”Musik från mitt tonår”.

Då jag var tonåring hade jag fullt upp med att vara mig själv, mina älskade hästar och så självklart musiken! Jag jobbade och tjänade pengar på somrarna då jag åkte runt på min moppe och hjälpte de gamla med att städa och handla. Första stereon köptes efter moget övervägande då jag precis fyllt 18 och tagit mitt efterlängtade körkort.

På den tiden fick man börja övningsköra tre månader innan 18 årsdagen! Denna dagen hade jag och pappa varit på hoppträning med fyra av våra hästar. Det snöade lite ymningt ute och pappa hade lovat mig att jag skulle få köra denna dagen! Ingen övningsskylt var införskaffad så det belv en tur med RangeRovern på de lite ”mindre vägarna”. Jag var lycklig som en lärka och som sagt denna dagen glömmer jag inte!

Hästar och jag var ett under hela min uppväxt, första gången jag flyttade hemifrån tog jag med mig favorithäst och njöt av friheten!

Musik från tonåren

Då jag inte var i stallet hos hästarna lyssnade jag på den mesta musiken men mest var det Queen. Givetvis hade vi en radio i stallet så att hästarna också skulle kunna lyssna på min favoritmusik! Har inte en aning om de uppskattade det eller inte men det gick lättare att mocka med mera då radion stod och skrålade.

Här kommer så två av mina favoritlåtar av Queen!

Först ”We will Rock you!

Och slutligen en favorit som håller fortfarande, ”Another one bites the dust”.

10 kommentarer

Filed under Allmänt, Förr i tiden, Musik

10 responses to “Musik från mitt tonårsliv

  1. Jag bara sitter här och ler åt de olika bidragen, vips poppar det upp egna minnen av låtarna.
    Fina hästar och underbar musik

  2. Vilka härliga minnen! Både hästarna och musiken fick mig att fundera på ett och annat 🙂
    Trevlig lördag!

  3. Var aldrig ngn hästtjet, jagade div bollar.Men har alltid tyckt att hästen är det vackraste djuret.
    Queen har man ju diggat i alla tider, vilken röst den karln hade!Många odödliga låtar.
    Kul att du inte kunde låta bli.Var väldigt tveksam om jag skulle göra detta.Har haft det i huvudet länge men det finns ju redan så många roliga teman(365 fotot är ju en av absoluta favvon!).Men påpuffad av några bloggare tog jag ändå steget.Vi får se vad det blir av det-har inget mål att bli stort.Nästan roligare om det inte sväller utan blir hanterbart.
    Man ser ju vilket intresse det är för ditt!Men sen är ju inte många så speciellt många som ”orkar?” kommentera varandra.MAn kan inte hinna överallt men jag försöker titta in till var och en då och då.
    Men du får inte känna för stort ansvar!Vi har jättekul!

  4. De där låtarna lever än och spelas ganska flitigt på pubkvällar och discon =)
    Härligt!
    =)

  5. Jo

    Bra val av musik! 😉 Vi lyssnade också en hel del på Queen, de var ju grymma. Låtarna är ju klassiker och många av dem håller än idag!

  6. Queen har aldrig tillhört mina stora idoler men visst har de funnits med i någon hörna hela tiden. Kul att läsa!

  7. Hej Akson. Åh så söta hästarna är man minns sin kärlek i ungdomsåren till hästarna. Du var väldigt kreativ redan i ungdomsåren ser jag hjälpte pensionärer med olika saker med Duktig tjej du.
    Musiken ja Queen är ju favvon särskilt Freddy Mercury. Oh det fanns så många bra band då tyckte man alltid musik i öronen, Ha nu en skön söndag på dig (info skumma gråa typer är min 4foting Pysen) fniss vill äta upp mina fiskar …

  8. Hej Akson! Åhå du har inte hunnit in på bloggen sen sist ser jag Ja det är bråda tider nu allt har ju dragit igång nu kurser och skolor och arbeten.
    Men antar att du har det bra och inte åkt på vinterkräksjukan. Ha det så bra så ses vi när tillfälle gives.

  9. Hej igen. Bara inne och önskar en trevlig helg och hoppas allt är bra med er. ! 😉

  10. Bråda dagar för mig oxså så det har inte blivit som det var tänkt med bloggandet, men nu så finns en del.. Tycker oxså Fredagsfärger kommer in så sent nu.. men det blev ett bidrag.. sent över..
    MusikFoto så trevligt, det är verkligen mitt ämne.. utan musik skulle inte min lilla värld vara så mycket.. ska kolla det där. De låtarna du har här har jag oxså så många minnen till och de håller verkligen än:-)
    Ha de gott/Pialotta

Kommentera

