MusikFoto – Idol

Denna veckans tema för musikfoto är idol. Idoler man haft eller har.

Nu har jag suttit och lyssnat på massor med skön musik. Visa bättre än andra! Jag kan konstatera att jag har massor av favoritmusik men ingen direkt som är bättre än den andra. Det beror vilket humör jag är på med mera.

Genom åren har det varit massor med grupper och soloartister som jag lyssnat på. Under denna lilla tiden jag suttit och lyssnat är det allt från Bowie, Depeche Mode till Lars Winnerbäck och åter till ELO, Eurythmics och Weeping Willows.

Idag får det bli Weeping Williws som får står för musik och en av mina favoritlåtar är ”Blue and Alone” som också var introt till Pistvakt.

blue-and-alone

7 kommentarer

Filed under Allmänt, Bilder, Musik

7 responses to “MusikFoto – Idol

  1. Tycker också att det är en humörfråga! Har väl inte heller haft någon direkt idol men föredrar svenska artister!
    Trevlig lördag!

  2. Jo

    Åh, åh, åh! Magnus Karlsson! Vilken röst, vilken utstrålning! Varje gång jag hör denna låten på konsert vill jag bara skrika: Magnus, du är inte ensam, jag finns här!! Och jag har liksom sambo, och han står oftast bredvid mig på konserterna…. Men MK sjunger ju så fantastiskt att man blir gråtfärdig! Broken Promise Land är dock snäppet bättre på konserterna, så det är min favvolåt.
    Ja, just det ja.. glömde nästan bort att kommentera fotot. Snyggt!

  3. Mysigt foto till en höjdar làt!
    Hälsningar fràn en mycket trött skidàkare!

  4. Bilden är som gjord för dina idoler! Härligt!

  5. Bjärven kommer!
    Jo jag gillar oxå den låten, och pistvakt, kultserie verkligen. Fast jag visste inte vilken låt det var, tack för infot, och bilden din är superfin.

  6. Verkligen speciell musik och väldigt bra. Och ”blue” är de väl lite rakt igenom. Väldigt passande foto till!

  7. Hej Akson. Trevligt att se dig ett tag sen nu! 🙂 Lustigt vi ligger rätt nära i musiksmaken Elo är ju kalas och Winnerbäck hans texter är oslagbara..Har alla hans musik,Weeping Willows
    musik gillar jag med introt är bra men flera av deras låtar är också bra,,,! Musik är en av livets kryddor tycker jag!
    Ha det så bra.

Kommentera

