Skärpnig och rättning i ledet

Det är redan fredag i morgon. Var tog resten av veckan vägen??

Jag tog sista modulen i ECDL, datorkörkortet, i måndags morse. Sista modulen var Internet Explore och Outlook Express. Jag som trodde att jag skulle lära mig stora Outlook, men si så var det inte.

Nu har jag gjort mina sju moduler och klarat detta efterlängtade körkort. De sju modulerna jag tagit är Basic IT, Win XP, Word, Excel, PowerPoint, Acces och IE och Outlook. Jippie! Ska fira du jag får mitt bevis på att jag klarat av det!

Sedan i måndags har jag klarat av fördjupningen av Word och är ungefär halvvägs igenom fördjupningen av Excel. Sedan ska jag äntligen få göra något riktigt roligt, tror jag i varje fall. Jag vill lära mig Dreamweaver, InDesign och Illustrator som jag sagt tidigare. Dessa ska jag snart få sätta tänderna i!

För övrigt verkar det som den sista kortisonkuren tog död på det västa av astman. Men enligt sambon har jag börjat hosta igen på nätterna. Det värsta eländet är att jag vaknat med fruktansvärd kramp i ben och fötter mitt i natten. Misstänker att det är Sereventen discus som gör det tillsammans med Ventolin discusen. Idag har jag inte fyllt på mitt på dagen och hopppas därför att jag ska slippa de värsta kramperna i natt och sova djupt och skönt!

Har funderat en del på varför jag inte ”hinner” skriva mer här än jag gör nu. Ännu har jag inte kommit på varför. Det kan bero på att jag haft fullt upp med 365-bloggarna och allt runt omkring  det som gjort att tiden inte räckt till. Jag ska skärpa till mig och skriva mera, jag lovar!

3 kommentarer

Filed under Allmänt, Datorer, Datorprogram, Sjukvård

3 responses to “Skärpnig och rättning i ledet

  1. Du är ju väldigt aktiv på fotobloggarna så det förklarar väl en del! Passar i alla fall på att gratulera till dina framgångar med datorkörkortet.
    Trevlig helg!

  2. Grattis till datakörkortet!!!

  3. Det kan vara så där ibland, egentligen kanske man har tid, men energin räcker inte helt enkelt. Huvudsaken att det kommer något litet livstecken ibland – annars blir jag orolig! 🙂
    Grattis till körkortet!!

Kommentera

