Konsertminne

Idag är det konsertminne som är tema i Musikfoto.

Jag tänkte bjuda på mitt första konsertminne. Inte var jag så gammal då men Jokkmokks Jokke hade kommit till staden och skulle uppträdda inne i en av affärerna i staden. Vad jag minns är att vi var några kids som hjälpte till att bygga själva scenen, som bestod av ett antal lastpallar. Sedan drog han igång med Gulli-Gullan och säkert en massa andra låtar också. Men det är bara Gulli-Gullan som sitter kvar i huvudet!

konsertminne

12 kommentarer

Filed under Allmänt, Boende, Foto, Musik

12 responses to “Konsertminne

  1. Ha,ha–älskar bara din vinkling!
    Detta var nog den sista jag trodde skulle dyka upp, trodde knappt att han fanns på TouTube!
    Och så Två rum ock kök foto till detta !Jag går och sätter på förmiddags fikat med ett leende på läpparna!
    Ha det gott!
    (Går här som i väntas tider.Ja ”babyn” är beställd men frågan är när underverket dyker upp.Jag som trodde folk hade ont om pengar i världen!?)

  2. Rolig tolkning, inte det första man tänker på precis! Tänk att han fanns med på youtube i alla fall *ler*
    En sån där sång som man kan fast man aldrig lyssnar på den om du förstår hur jag menar…..

  3. Himmel så trevligt..du va..man är ju uppvuxen i två rum o kök typ..ha ha kul kul..

  4. Ler stort ….du är väl för underbar.
    Jag har liknade minnen av jocke från min barndom.
    Ett minne är när han står på Kumla torg just på pallar och mer eller mindre misshandlar en fiol.

  5. Hihihi så bra!!!
    Min mormor sjöng alltid den och ibland går jag och sjunger på den =)

  6. Det är i ärlighetens namn den enda låten jag också kan minnas!

  7. Hallå, underbar tolkning! Kan tänka mig att det var riktigt spännande med en riktig kändis! Å den låten sitter! Klockren!

  8. Jokkmokksjokke i våra hjärtan. Kanon!

  9. Gulli Gullan med Jocke minns man så väl och har haft mycket roligt åt 🙂
    Förresten jag har plockat bort 365 foto nu.. har inte tiden, då jag kom så långt efter.. Bara så du vet om du ska stryka mig.
    Ha de..

  10. Hahaha, underbart, jag önskar jag kunde säga att jag har några minnen av farfar eller något sådant till detta men minnena dras till min sambo… jupp, han är snart (bara) 30 men älskar sånt här, hahaha!

  11. Hej Akson. ja du Jokkmokksjokke en i sanning speciell figur. Det var längesedan nu men man minns ju så väl. Kulligullan var ju hans paradnummer: För att inte tala om hans ”tjo” mellan orden lite här och där..skrattar. Ja det var andra tider då. Stugan du fotat är ju jättesöt. Ha en bra vecka .

  12. Hejsan!
    100 år sedan jag var här (har en strulande dator som gör att jag inte hinner med) och 100 år sedan jag tittade på bilder hos dig. Hoppas på att vinna en miljon eller så, så att jag kan uppdatera mig lite vad gäller dator. Den här är från sent 1800-tal. 🙂

    Ha det gott.
    Kramar 🙂

Kommentera

