Filmmusik

Detta har inte varit lätt att komm fram till en film med bara en bild till! Jag har hoppas från ”The Beach”, som var bättre som bok men filmmusiken  är helt underbar. Till ”The Italien job” som jag ser ungefär en gång om året, snart dags igen. Dock var det svårt att hitta filmmusik till denna höjdare.

Så fastnade jag på min absoluta filmfavorit ”Rain Man” samma problem där, svårt att hitta bra filmmusik från denna höjdar film som jag såg på bio många gånger. Dock äger jag den inte på DVD ännu. Får nog ta och göra något åt det!

Till slut hamnade jag på Bond, ni vet my name is Bond, James Bond. Det finns mycket bra musik att välja på här. Till slut stod valet mellan Sheena Easton och Madonna. Där Madonna drog det längsta strået! Anledningen är att jag efter att sett Bondfilmen på bio direkt gick och köpte CD’n. I det undermedvetna är det nog så också att jag redan såg bilden framför mig som kunde höra samma med filmmusiken.

Filmen heter Die another Day! Titta lyssna och njut! Förresten vilken är favorit Bondrulle?

dieanotherday-filmmusik

Bilden är tagen en sommarkväll i solens nedgång vid Viteby kyrka.
Går man lite längre fram ser man havet!

Fler kombosar med filmmusik och bilder återfinns på rajsons MusikFoto!

7 kommentarer

Filed under Allmänt, Böcker, Bilar, Film och TV, Foto

7 responses to “Filmmusik

  1. Var precis inne hos dig på 365-foton!
    Tänk att glömde bort alla otroligt bra låtar som finns till Agent 007!
    Favoritfilm?Ja du, det måste vara någon av de äldre, det var mer hjärta, charm och komedi i dom.De senaste har jag inte sett, klarar inte av det snabbat bildtempot!Jösses vad gammal o trist jag känner mig!
    Är väldigt förtjust i filmen som utspelar sig i Alperna(Wengen).Det hänger väl ihop med en av mina många laster, utförsåkning!
    Bilden var riktigt läcker.Gillar att du har behållit den lite på sniskan.Blir mkt mer intressant i detta fall!
    Ha det gott!
    (Hittar du ngn fotoutbildning?)

  2. James Bond funderade jag också på ett tag. Min favorit-Bond är Roger Moore. Favoritfilm är svårt, men det blir någon med RM eller Pierce. Moonraker såg jag när jag var på språkresa i England som 15-åring och den minns man lite särskilt bara för det!

    Musiken och bilden passade ju alldeles utmärkt såklart. Väldigt vacker himmel och det ser allt lite läskigt ut med de svart konturerna från gravarna. /Anette

  3. Min favoritfilm är ”Live and let die” med Roger Moore. Han är Bond för mig!

  4. Verkligen snygg bild. Och passande. Någon bondfilmsfavorit har jag inte. Men nog tycker jag att det ska vara en film med Sean Connery.

  5. Moonraker såg jag första gången i Torquay i England när jag var 15, den var ju jättehäftig då, men det finns så många bra Bondrullar och då främst dem med Sean Connory eller , oj, här är det hjärnsläpp, Roger Moore förstås, senare Bondgubbar är jag inte riktigt lika mycket för. Men som sagt, Moonraker, Goldfinger, Die another day, många bra finns det.

  6. Filifjonkan gillar de flesta Bondfilmerna spänning och teknik samt en del bra musik.Fint du fotat från Viteby kyrka solnedgångar är verkligen olika sig själva dag för dag, De varierar enormt. Man tröttnar aldrig på solens upp eller nedgång samma fina skådespel var gång, Ha en trevlig kväll

  7. Ibland undrar jag om jag är ensam om att somna på Bond-filmerna?! Vet inte varför eftersom jag egentligen gillar actionfilmer.
    Skall faktiskt ge dem en ny chans!
    Musiken du valt är ju superbra … den lägger jag genast in på min mp3!!!

    Tack för att du delade med dig!
    Hälsningar/Eva

Kommentera

