Kvinnlig Favorit

Denna veckans uppdrag i Musikfoto är att presentera sin kvinnliga musikfavorit. Det kan tyckas enkelt för en del kanske. Men jag tyckte inte att det var enkelt.

Länge stod valet mellan Monica Zetterlund och Eva Dahlgren. Eva vann med en låt från den plattan som hon gjorde tillsammans med den världskända dirigenten Esa-Pekka Salonen. För den som inte hört denna plattan kan jag varmt rekommendera den, fast sambon gillar den inte alls. Smaken är som … delad!

Låten som kommer från plattan ”Jag vill se min älskade komma från det vilda” heter ”Jorden är ett litet rum” (Klicka på låtens namn och du kommer direkt till låten)

eva-dahlgren

Titta, lyssna och njut!

Önskar ALLA en trevlig helg och en särskilt trevlig Internationellt Kvinnodag!

10 kommentarer

Filed under Allmänt, Foto, Musik

10 responses to “Kvinnlig Favorit

  1. Den plattan är sååå bra! Eva är en underbar sångerska och låtskrivare – bra val!

  2. Mmmm…så fint..aha vi hade lite samma tanke då..men du Eva är ju guld hon oxå..jag gillar hennes smeksamma röst..hennes sätt att viska fram orden..

  3. Eva har jag lyssnat på enda sen början av 80-talet.Man kan ju bara njuta av hennes sång o texter.
    Jag gissar att fotot är från Pride festivalen!Stämningsfullt!

  4. Denna låt har jag inte hört tidigare. Underbar till ett vackert foto över Stockholm förmodar jag.
    Eva D är i en klass för sig – kanon bra …

    Tack för kommentaren hos mig, önskar dig en fortsatt fin lördag.

  5. Tyvärr måste jag säga att jag håller med din sambo… 😉

  6. Håller med dig, Eva är störtbra!
    Jag har haft förmånen att se henne live ett flertal gånger. Det är magiskt att sitta i gröngräset med en flaska vin och lite god sallad med fokus på denna sjönsjungande kvinna. Jag kan rekommendera ett besök en kväll på Sofiero Slott … där brukar hon gästspela varje sommar.

    Ditt foto är lika stämningsfullt som sångerna du valt! Vacker siluettbild!!!

    Må Gott!
    /Eva

  7. Eva D är kanonbra för det mesta men hon har också haft en del dalar-låtmässigt. Fast det är ju mänskligt att inte alltid vara på topp!! Ditt foto gestaltar musiken perfekt!

  8. oj … ser att jag slant på tangentbordet!
    Rättelse: skönsjungande skall det naturligtvis vara!

  9. Eva Dahlgren är verkligen en duktig sångerska!

  10. Maffig bild. 🙂

    Kram 🙂

Kommentera

