Melodifestival

Just detta temat är veckans i Musikfoto! För mig var det klart direkt vilken låt jag skulle välja. Detta trots att jag inte är någon större Melodifestivalvän. Personligen tycker jag att de förstörde det svenska systemet genom att ha x antal olika uttagningar till den stora finalen som visst går idag i Globen. Inte har jag tittat på det heller eftersom jag inte finner något större nöje i det.

Förra året såg sambon och jag hela ESC då det gick i Serbien. Mitt bidrag var med samma år som Marija Šerifović från Serbien vann med låten Molitva.

Detta bidraget fastnade jag helt för och kan kom på mig med att fortfarande gå och nynna på låten. Galenpannan jag gillar är Verka Serduchka med låten Dancing Lasha Tumbai.

melodifestival

Babsan och Jan Johansen på förra årets Prideinvigning på Skansen!

6 kommentarer

Filed under Allmänt, Musik, Traditioner

6 responses to “Melodifestival

  1. hannachrister

    En av tidernas bästa bidrag! 🙂

  2. My god – vad är det för nåt? Roligt ändå med udda inslag. Kom dom sist? Å så Babsan på det då – härligt!

  3. Den minns jag ja 🙂

  4. Verka Serduchka kom på andra plats!

  5. HA,ha -galenpanna är rätta ordet!Detta bevisar att ”vi” i Sverige tar detta spektakel på alldeles för stort allvar.Det gäller att sticka ut med något udda.Bra om det finns liten melodislinga som fastnar.Det finns ju här.
    Hel galet men kul!

  6. Morrn Akson Ser inte till dig längre Har du börjat på något jobb .Årets melodifestival gillade jag bidraget som vann En människa med röst.Rätt behaglig en verkar det med som Skall bli roligt att se ur det går för henne i den stora festivalen-Lyssnade på bidraget du lagt ut det var då ös där skrattar inte min stil men ja alla har sina idéer. Ha det så bra denna soliga måndag

Kommentera

