Färg eller inte

Färg är dagens tema i veckans Musikfoto!

Jag valde en av mina favoritlåtar av Michael Jackson som heter ”Black or White” vilket då istället blir avsaknad av färg. Låten är en grym höjdare och jag är nöjd med mig själv att jag hittade den långa versionen av denna video. Dock är det väl så att fortfarande är ”Thriller-videon” en av de absolut bästa musikvideos som jag överhuvudtaget sett!

Man får säga och tänka vad man vill om Michael Jackson. Jag anser att han är en otroligt duktig musiker och sångare som har en otroligt lång karriär bakom sig. Det har skrivits massor om honom om både det ena och andra. Oavsett om han är skyldig eller inte gillar jag hans musik.

Här är länken till låten som jag tycker passar bra in på dagens Tema, färg. Lyssna och njut eller se vilka kända skådespelare du hittar i videon.

Till denna låten passar det bra med denna bilden som är dagsfärsk. Tagen idag på en fotbollsplan i närhet under en turnering som pågår under helgen!

Black or White

11 kommentarer

Filed under Allmänt, Bilder, Foto, Musik, Sport

11 responses to “Färg eller inte

  1. Bilden talar väl för sig själv, ha det bra

  2. Ja, en passande bild, men en artist jag inte har något till övers för!

  3. Du den låten är ju en klassiker..den blir man härligt glad av..passar ju perfekt till din bild med..

  4. Mia

    Den låten är bra, förmodligen hans bästa… *L*

  5. På den tiden var denna man ett gení. Synd att han har haft så mycket konstigheter för sig sen dess.
    Thriller plattan är klassiker.
    Perfekt lösning på veckans utmaning och kul att du fick till ett så fint och färskt foto!
    Ha det gott!

  6. M Jackson har gjort en hel del bra musik men han tillhör inte någon av mina favoriter! Jag beundrar dock hans musikalitet och fantastiska förmåga att dansa!!!

    Ditt foto passar alldeles utmärkt till sångtitlen! Du får lite extra plus för att det är nytaget också!

    /Eva

  7. M.J. ett musikaliskt geni men också en djupt tragisk produkt av sin tid. Låten en klassiker! Svartvita foton är det läckraste jag vet!! Snygg kombi!

  8. Thriller är en av de få plattor jag anser bör finnas i varje hem…:-). Oavsett vad man anser om MJ, så är plattan genialisk. Fin fotbollsbild också!

    Mvh/Sally

  9. M Jackson är verkligen inte min favorit men just denna har han lyckats bra med! Din bild passar mycket bra till!

  10. Mycket bra val, eftersom jag valdee samma låt! 😉

  11. Den låten – och videon, är grymt bra. Gitarristen Slash (f.d gitarrist i Guns n’ Roses) är också grymt bra i låten.

    Som du vet gillar jag svartvitt så bilden gillar jag verkligen.

    Ha det gott.
    Kram 🙂

Kommentera

