Det sjunger jag i duschen/bilen

Det finns mycket som jag sjunger i bilen men inte lika mycket som jag sjunger i duschen. Eftersom detta är veckans tema i Musikfoto har jag fått lyssna till en massa sköna låter som sjungs bättre av de artisterna som sjunger dem än av mig.

Låten jag fastnade för med tanke på att det är Earth Day idag, är Beds are Burning med Midnight Oil. Bandet från Down under som sjunger för naturfolket, aboriginerna. Peter Garrett som är advokat har engagerat sig för detta sitt lands ursprungsbefolkning men även för andra naturkatastrofer.

Tyvärr splittrades gruppen 2002. Men deras låtar finns kvar.

bedsareburning

Vill du titta på svart vita bilder glöm inte att besöka min nya sidan ”En om dagen”.

10 kommentarer

Filed under Allmänt, Foto, Miljö, Musik

10 responses to “Det sjunger jag i duschen/bilen

  1. Bra låt!!! En favvo här också, mången gånger sjungen för full hals på fler ställen än bilen 🙂

  2. Mmmm passar perfekt en sådan dag som den här..härlig video.. go låt..vackert foto..mmmm jag gillar det..så pass..

  3. Gott gung i en låt med lite mening. Speciellt idag.
    Tur att våra felt endast brinner så där vackert till försommaren.
    Längtar så efter den känslan.
    Det varinget vidare väder Stockholm bjöd på igår kväll!
    Ha det gott!

  4. Mia

    Sitter jag inte och får ståpäls här???? Jooo!!!

  5. Ja när den låten spelas sjunger man gärna med. Härligt foto.

  6. En bra låt och en brinnande bild!

  7. Bra låt, helt klart! Härlig bild dessutom. Kan riktigt se den intensivt gula färgen och känna doften av rapsen…

  8. Härlig tolkning för både ljud och bild!!

  9. En av mina favoritlåtar … lyssnat x 2 och skrålat med!!!! Eloge för att du aktualiserar Earth Day!!!

    Sen är det ju aldrig fel för en skåning att få se ett vackert brinnande rapsfält!

    Ha det/Eva

  10. Så bra den låten är. Jag har skivan och på en Roskildefestival jag bevistade spelade dom på stora scenen. Ett fantastiskt liveband med en mycket karismatisk sångare.

    P.S. vad hände med mailet?

Kommentera

