Min stad

Det är redan dags för veckans Musikfoto! Denna veckan är tema ”Stad eller ort”.

Inget svårt val vilken stad jag ska välja, staden jag bor i. Däremot visade det sig att det var svårare än vad jag trodde att hitta en bra låt. Mitt första val föll på Pugh Rogefeldt och hans låt ”Stockholm” men efter att ha letat runt på nätet kunde jag sorgset konstatera att denna låten inte finns.

Nu djärva hopp om att hitta en bra låt till min stad. Slutligen gjorde jag det också!

Musikfoto - Stockholm

10 kommentarer

Filed under Allmänt, Musik

10 responses to “Min stad

  1. Ditt förstahandsval kändes självklart för mig men det är inte lätt att hitta låtar med Pugh. Han är en av mina favoriter så jag har försökt! Nu blev inte din reservplan tokig alls utan tvärt om en lyckad kombination!

  2. Åh, den låten är så fin och din bild till är ju perfekt!
    Så fint stan speglar sig i vattnet! Jag gillar Stockholm. /Anette

  3. Det är en vacker stad som vi kan vara stolta att ha som huvudstad.
    Under min ungdom bodde jag där men jag fördrar att endast turista där numera.
    Fint ljus i din bild och vackert låtval.
    Men synd på Pugh han är en speciell man.

  4. Mia

    Så himla vackert foto! Och en härlig sång… *L*

  5. Javisst Stockholm min hemstad också. Vacker så det gör ont och det kan man verkligen se i din bild. Jöback är inte en favorit hos mig men denna låt är i allafall fin.

  6. Mmmmm så fint, så vackert..och bilden är ju så proffsig så jag smälter..

  7. oj, en låt jag inte hört…
    men vilken fantastisk bild =)

  8. Vilken häftig bild! Gillar den stenhårt. Givetvis med en passande låt! Denna vår underbara stad!

  9. kvinnotankar

    Stockholm är såååå vackert, jag är där alldeles för sällan bara!
    Vilken vacker bild!
    Kram

  10. Fredagsfärg, lila och rosa.
    Tycker mig ana blått och rosa…
    Men otroligt vacker bild.

    Och han är definitivt inte tokig heller…

    Trevlig helg,
    MB

Kommentera

