Tillbaka på ruta ett

Veckan har redan rusat iväg till fredag och inte vilken fredag som helst utan årets längsta fredag. Kanske inte numera eftersom de flesta affärer har öppet och det inte är allmänt påbud att allt ska vara nedstämt och på radion spelar de inte dov musik. Nej, Långfredagen är numera som vilken helgdag som helst verkar det som.

Fast det var inte det jag hade tänkt skriva om. Jag hade tänkt skriva lite mera ego det vill säga om mig själv.

I måndags gjorde jag både en gastroskopi och en kolioskopi, det var lika bra att göra båda tyckte min läkare eftersom jag var ren i tarmen. Jodå, det andra laxeringsmedlet jag drack funkade perfekt. Jag bodde stundtals på toaletten på söndagseftermiddagen. Eftersom jag sov under tiden de gjorde undersökningarna kände jag inget utan drömde skön och Skåne och Skåne i blom. Jag vaknade med den sköna känslan i kroppen och var inte särskilt medveten om vad som hänt. Sambon var med hela tiden och kunde meddela att jag hade en rosa och fin tarm.

Då jag piggnat till lite kom läkaren som genomfört undersökningen och talade om att de inte hade hittat något utan min tarm såg ut precis som den skulle göra. Tillbaka till ruta ett, igen!

Anledningen till undersökningen är att jag har ett mycket lågt blodvärde, sänkan ligger på runt 60 och mitt järnvärde är åt pipsvängen. Till detta kan vi lägga att jag har lite lätt förhöjd feber. Läkarna trodde att jag stod och läckte blod någonstans i magen/tarmen eftersom de hittat blod i avföringsproven. Men så var inte fallet. Utan som sagt tillbaka på ruta ett!

Numera är jag helt sjukskriven igen. Klarar inte ens av att gå på min datorkurs är för trött och kan inte riktigt fokusera. Nu är jag remitterad till infektionskliniken och jag hoppas att de hittar något. För detta är inget roligt alls!

1 kommentar

Filed under Allmänt, Sjukvård

One response to “Tillbaka på ruta ett

  1. Men så tråkigt! När man går igenom en sådan där undersökning vill man ju helst att det ska komma fram något som går att göra något åt… Förstår att det inte känns så uppåt just nu.
    Sköt om dig och sambon och ha en fin påsk 🙂

Kommentera

