Sommarnatt

Så var det dags igen för veckans Musikfoto! Denna veckan är temat Årstider. Det första jag tänkte på var sommar och ABBA. Ett ganska enkelt val för min del. Det blev ”Summer night city”, denna låten som jag sjungit många somrar. En låt som bara finns på singel som kom 1978, den kom aldrig ut på någon av deras Album, mer än på samlingsalbum.

Lyssna och njut av vårt svenska under – ABBA!

Bildvalet blev dock lite knepigare eftersom jag inte varit uppe så tidigt i stan och mött solens första strålar. Istället får det bli denna bilden som är tagen klockan sex på morgonen i slutet av juli då sambons gudson ville ha skjuts in till centralen för att kunna påbörja sin tågluffning genom Europas länder.

Sommarmorgon i stan

8 kommentarer

Filed under Allmänt, Musik

8 responses to “Sommarnatt

  1. abba abba abba =)

    fy tusan vad de är bra, varenda låt är superbra…
    och en kanonbild

  2. Tänk att Abba fortfarande håller. Det visar verkligen på good music 🙂

  3. Abba är ju verkligen sommarmusik, även om de håller året om. Vackert foto.

  4. ABBA är alltid ABBA. De var mina stora idoler när jag var liten och musiken den håller ju än idag!
    Agnetha är ju från min hemstad så henne såg man ju här i bland. Det var stort.
    Bilden, när man ser den utsikten så hade man ju kunna strunta i tågluffningen och stanna i Stockholm! Men det finns ju så mycket vackert och kul i Europa förstås 🙂 /Anette

  5. Låten har vi alla någon relation till.
    Och bilden visar att visst blir det sommar och sol.
    Vacker och skön känsla i ditt val.

  6. ahaa…var det så…inte på något album..väldigt bra låt iallafall! Och morgonbilden…och så känslan av att åka ut i Europa med ryggan – Härlig kombination!

  7. Visst är de duktiga! Bildvalet är inte dumt alls heller!

  8. Lite fundersam blir jag – från fredagsfärg hamnade jag här ABBA är guld men silver….

    MB

Kommentera

