Sommar aktiv

Nu pågår förberedelserna inför min resa söderut till det sköna Skåne. Först var tanken att jag skulle åka i början av veckan men eftersom det regnade och var kallt väntade jag. Fast jag väntade också på att det mobila bredbandet skulle komma, vilket det gjort idag torsdag.

Tanken är att jag ska köra ner på fredag och stanna en eller två nätter hos mina föräldrar. Därefter fortsätta ner till vårt sköna boende Skåne med utsikt över havet! Jag har planer på att köra upp till Broby sjukhuset och ta en massa bilder. Detta gamla sjukhus som jag en gång jobbat på, nästan ett halvår. Efter att jag suttit och läst en massa om urban exploatering har jag blivit tagen av tanken att fotografera en massa övergivna hus och platser. Återstår att se om jag hittar några.

Denna sommaren har jag noterat vad som händer var och när för att eventuellt besöka några evenemang. Eller åka ut med en gammal skuta, vem vet vad det blir. Vädret kommer att bli avgörande för en del saker men däremot kommer jag att promenera till marknaden och kanske köpa lite gott. Sambon har beställt Schweiziska mandlar, brända mandlar helt enkelt. Sedan får det bli en påse med teaterkonfekt till mamma och något gottigt till pappa också. Om jag köper något till mig själv, beror det på vilket humör jag är på samt hur trött och vad jag köpt mer.

Idag ska det packas och åka till affären för att köpa lite inför resan. Jag har redan några filmer som ska med några fick jag av sambon i födelsepresent, snacka om den perfekt presenten till mig! Tvättmaskinen har gått varm några dagar och det mesta är nu tvättat. Återstår bara att pack ner det jag ska ha med mig för 14-18 dagars resa.

Jag kan inte komma hem för sent eftersom jag igår bokade hotell på Västkusten för två nätter med kuponger från blåa affärn. Efter de nätterna ska vi ner till min gamla bostadsort för att titta på den lokala sommarshowen. Det blir ytterligare en natt på hotell med utsikt över havet.
Nu är det bara att hoppas på att det är fint väder så att vi kan bada mycket och njuta av livets goda!

2 kommentarer

Filed under Allmänt, Resor, Väder

2 responses to “Sommar aktiv

  1. Då håller vi tummarna för att det ska bli fint väder igen så att Skåneresan blir optimal!

    Kom gott fram!

  2. Ha en riktigt skön tur till Skåne nu!

Kommentera

