Längtar till våren

Snart är även denna dagen till ända. Idag är jag som tur var inte lika trött! Fast nog känns det att jag inte är hundra frisk och sitter här och är superkoncentrerade i tre timmar. Förhoppningsvis ska jag inte somna när jag kommer hem idag, vilket jag gjorde igår. När det ändå höll på att strula fick jag en lite astma-attack också!

Nu känns det bra! Jag har kört ett par kunskapstester på Word 2007 och jag har ett eller två fel, varje gång. Läser för fort eller något liknande. Tror att jag ska ta och göra testet i morgon, samt att jag ska testa och göra Excel när jag ändå ska göra det. Har gjort ut häftet så långt att basic är klart, just nu är jag inne och håller på med databaser. Eftersom jag gjorde Access på Office 2003 tänkte jag göra det samma på nu. Fast de har inget häfte, ännu! Men de ska köpa inne ett. Tydligen är det inte så vanligt att eleverna här gör Access!

Nu är jag grymt trött på alla snön. Igår skulle ”våran” väg blivit snöröjd. Alla bilar var borta men inte kom det någon snöröjarna. Snacka om irriterande! Till på köpet började det snöa lite lätt igår kväll. I natt snöade det tydligen stora lovikavantar. Likaså i förmiddags fast nu på eftermiddagen har solen strålat från en nästan klarblå himmel. Nu är det dock moln blandat med lite klarblått. Nu vill jag ha VÅR! Bort med alla snö och tjocka vinterkläder!

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt, Datorer, Datorprogram, Utbildning, Väder

Kommentera

