Olympiska lekarna

Vilken dag det var igår! Inte för att jag minns så mycket av den. Vad jag minns är Kallas otroliga Guldmedalj på OS I Vancouver. Vilken tjej! Hon ser så snäll och ärlig ut. Glad och pigg i ögonen. Jag liksom många andra satte nog andan i halsgropen då hon började trampa runt i sista nerför backen. Charlotte Kalla klarade det som många andra verkar ha svårt för, att leva upp till förväntningarna.

Läste någonstans att det är först nästa Olympiska spelen som hon ska vara som bäst. De är om fyra är i Ryssland det. Undras om Kalla kan bli mycket bättre. Hon har verkligen en vinnarskalle. Följer sitt eget upplägg och det höll. Anna Haag gjorde ett fantastiskt bra lopp hon också liksom Marcus Hellner som stöp på mållinjen. Tänk att förlora med 1,5 sekund, det tar längre tid att säga det än att tiden passerar på klockan.

Idag, tisdag, har jag varit flitig som bara den. Gjorde testet i Excel och lyckades med briljans. Under eftermiddagen har jag gjort tester så i morgon onsdag ska jag göra minst två tester eventuellt så många som fyra. Det är PC-grund och Windows XP som först och främst ska betas av men även PowerPoint som jag är klar med övningsboken och ska göra testen på. Slutligen återstår Outlook och Internet, ska leta upp häftet och läsa lite i det och göra några övningar sedan tror jag att jag är redo att göra även det testet.

I kväll fortsätter de olympiska lekarna som norrmännen säger, ska jag hålla tummarna för Helena och ACO då de kör jaktstart över 10 km samt att killarna lite senare på kvällen kör jaktstart över 12,5 km. Med lite tur kan det trilla in en medalj eller två. Vem vet!

1 kommentar

Filed under Allmänt, Datorprogram, Sport, Utbildning

One response to “Olympiska lekarna

  1. Hon gjorde verkligen en imponerande insats! Ärliga och glada ögon är vad vi vill se i olympiska sammanhang!

Kommentera

