Ännu en dag

Idag har jag vara ganska så flitig på datakursen. Började med att läsa två kapitel om hur Illustrator är uppbyggd och var man hittar de olika sakerna, var man gör gruninställningar med mera.

Nu har jag äntligen fått ”leka” lite. Jag har gjort kvadrater i exakt den storleken jag vill ha det och jag har gjort ett ”kattöga” med ovaler, cirklar. Slutligen en lussebulle, fast den i boken är mer lik än vad min blev. Dock det fungerade att göra det. Kul som bara den! Rena rama lekstuga!

I morgon ska jag fortsätta med att lära mig markera objekt. Inte det enklaste i Illustrator, men även detta har jag övat undertiden jag lekt med basverktygen.

Förhoppningsvis blir det lekstuga i TV’n i kväll också. Både killarna och tjejerna ska köra sprintstafetterna, en gren som verkar passa Sverige och Norge. Resten av Världen verkar inte så intresserade av denna grenen som liksom alla andra grenar delat ut ett Olympiskt Guld som är lika mycket värt som Alla andra Guld!

Igår kväll fastnade jag vid TV’n. Såg skicross, en tuff skidsport som jag antar skapar många skador och sporten som sådan verkar slita hårt på de tävlande. Fyra svenskar var med från kvalet, men två av dem åkte ut redan åttondelen och de andra två i kvarten. På tredje plats kom en norrman som vi hejjade vilt på!

Idag skiner solen och det ser verkligen inbjudande ut att vara ute, men med nästan 20 minus är det ingen direkt höjdare. Efter att jag skottade fram bilen igår kväll och rasten den en runda, hittade jag en perfekt plats att parkera tyvärr inte i solen. Hade den stått i solen tror jag inte att jag fått skrapa insidan av rutorn. Pust vilket jobb, men med fläkten på för fullt smälte isen ganska fort. Hoppas nu inte att jag måste göra om jobbet!

Må gott så syns vi i morgon!

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt, Datorprogram, Sport, Väder

Kommentera

