Slut på lekarna och mera snö

Helgen är slut och jag är vråltrött! Kanske kan det bero på allt TV-tittande i helgen eller inte. Sover ganska bra tycker jag men tydligen inte. Då borde jag inte vara trött vid denna tiden!

Vilken femmil killarna gjorde där på andra sidan Atlanten/ Stilla Havet. Fem mil på skidor är långt, det krävs vilka att orka fullfölja då det börjar göra ont både här och där. Mjölksyran skriker i kroppen!

Jo, jag vet hur det känns! Inte för att jag åkte fem mil på skidor, jag nöjde mig med tre mil mellan Oxberg och Mora, TjejMilen. Till och med två gånger utsatte jag min kropp för detta. Första gången funkade det ganska bra, men andra gången höll inte spåren och jag hade grymt ont i ljumskarna när jag gick i mål.

Jag trodde nog inte att Johan Olsson skulle lyckas med det han gjorde! Men det var grymt starkt att spurta i mål förre Dario Cologna. Eller spurtade från är kanske fel, scweizare föll i sista kurvan och lämnade Johan mer eller mindre ohotad bakifrån!! Flaggan i topp för Johan som numera har tre OS-medaljer med sig från detta OS.

Här har det snöat mer eller mindre hela dagen. Allt från små stillsamma flingor som trillar ner till stora blöta lovikavantar som faller från skyn. De har utlovat ytterligare tio centimeter snö idag. Men HALLÅ, vem vill ha mera snö nu??? Det ska bort nu. Det ska töa och bli barmark!! Vem bestämde att vi ska ha så här mycket snö??

Läste en prognos för veckan och kunde konstatera att det blir lite kallare i veckan och ännu mer snö ska trilla ner. Framemot fredag och över helgen sjunker temperaturen och det blir cirka femton minus igen! Fast å andra sidan solen ska skina då! Allt något att se fram emot!

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt, Sport, Väder

Kommentera

