Ett fast tag

Redan är det tisdag och jag har varit såååå flitig och gjort ett kapitel i Access-boken varje dag. Igår hade jag lite problem med mina relationer, i Access då alltså. Idag har det handlat om Frågor och Filter, inga problem där. Men som en av lärarna igår sa ”Relationer är inget enkelt”. Jag håller verkligen med honom om det. Varken relationer i Access eller relationer i verkligen livet. Det är något man måste jobba med!

Gissa vad? Jo, det snöar idag också. Fast det är över fem minusgrader. Vart är vi på väg? Mot en ny istid? Eller??? Jag var mer förtjust då solen strålade med sina strålar i förmiddags. Då kändes det som om våren var i ankommande trots att det var sju minus.

Ett vårtecken är att det är Vernissage på Stockholms Konstsalong som ligger vid sidan om Fjärilshuset i Hagaparken. Jag ska dit och titta på alla mer eller mindre vackra konstverk. Min faster ställer som vanligt ut där och jag ska överlämna några visitkort som jag fått i uppgift att göra till henne och en kollega. Ska bli trevligt och skönt att ströva runt där och på ett eller annat sätt njuta av detta vårtecken.

Innan det är lördag återstår några dagar. Då blir det kurs och handlande. Om det nu stämmer som jag räknat ut det ska jag klarat av Access-boken på fredag. Sedan återstår det tid för att repetera, antagligen mycket repetetion! Access är inte det lättaste jag gjort, men allt kan inte vara lätt. Även jag ska ha något att bita i!

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt, Datorprogram, Samhället, Utställning, Väder

Kommentera

