Dagsarkiv: februari 3, 2008

Det snöar, igen!

Inte blev det en dag med så mycket vila igår. Dock blev det kåldolmar som var riktigt goda med tanke på att ingen av oss gjort dessa små goda dolmar på över tjugo år. Vi har en bit upp tills dess att våra kåldolmar smakar som min mammas.

Tanken var att vi skulle ta det lugnt och vila, se någon film mer mera. Men så blev det inte. Vi städade skafferiet, vilket verkligen var behövligt. Då vi flyttade in ställde bara svägerskan in på bästa lediga plats och sedan har vi fortsatt med att ställa saker där det finns ledigt utrymme. Städningen och sorteringen resulterade att vi numera har översikt över vad vi har i skafferiet samt att vi kastade två påsar med saker som var gamla.

Inte nog med det utan vi flyttade ut det gamla köksbordet som stått i arbetsrummet. Det var fyllt med saker bland annat två skrivare, en scanner, en gammal dator som ska göras iordning (någon gång) samt en massa fotografier som vi skrivit ut och satt passepartout på däribland några tävligsbilder. Det bordet står numera i rummet och ska fungera som spelbord men också som skrivbord.

Snöade började det göra någon gång på eftermiddagen och slutade vid niotiden på kvällen. Jag trodde att det skulle vara barmark då jag vaknade i morse men så var det inte. Utan det var vitt och vackert ute och nu har det börjat snöa igen. Men frågan är om det övergår i regn eftersom det nu är plusgrader ute.

Dagen till ära ska vi ta det lugnt, istället för igår. Fast jag ska ta och städa en hylla i hallen som jag börjar tröttna på. Vi vet inte hur mycket batterier vi har eller glödlampor eftersom det bara står instuvat och oåtkomligt. Det är en lagom söndagssysselsättning för mig.

8 kommentarer

Under Allmänt, Boende, Foto, Spel, Väder