Dagsarkiv: februari 20, 2008

Elaka bakterier anfaller

Vilken dag! Först upp tidigt för att ringa läkaren om intyg och ny besökstid. Det klarade jag av snabbt. Sedan höll jag nästan på att somna i soffan vid TV’n. Fast då ropade och vrålade magen att det var dags för lite frukost eftersom jag nu varit uppe en timme. Efter frukosten var det bara att hoppa in i duschen för att vara fräsch inför uppföljningsmötet med mina nya övningar med sjukgymnasten. Det gick fort, vilket var tur eftersom nästa möte började så fort som möjligt efter sjukgymnastiken.

Det avslutande mötet var också ett uppföljningsmöte där koordinatorn fick läsa för mig vad hon, psykolog, sjukgymnast och arbetsteraputen kommit fram till i utredningen som de fått från Försäkringskassan. Meningen var att jag skulle läsa det själv men jag hade migränliknande huvudvärk och kunde knappast se framför mig. Det verkade inte som om Eeez hade gjort någon nytta alls. Denna lilla tablett som ska ta bort migränhuvudvärk i vita rum. Allt gick bra och min koordinator läst för mig, fast hennes gotländska slog igenom mellan varven. Det stämde vad de skrivit och jag var nöjd med allt. Hoppas nu bara att Försäkringskassan lyssnar på vad alla dessa människor sagt och att det blir något bra av det hela.

Det verkar som om både jag och sambon åkt på någon form av bakterie eller virus. Vi är båda förkylda och känner oss febriga och allmänt nedsatta. Båda två har vi ont i huvudet fast på lite olika sätt. Så det kommer att bli några lugna dagar nu för att återhämta ork och energi.

Nu ska jag ta och fortsätta att lyssna på ”Tyskungen” av Camilla Läckberg. Min favorituppläsare läser boken, det är Katarina Ewerlöf. Jag tror att hon tillhör en av de uppläsare jag föredrar framför alla andra. Hon läser med sådan inlevelse, det känns nästan som om jag läser boken själv. Förövrigt kan jag rekommendera denna boken oavsett om det är en ljudbok eller en vanlig fysisk bok.

Glöm inte att besöka Akson City varje dag. Så att samhällets invånare kommer att växa. Varje besök räknas. 😀

6 kommentarer

Under Allmänt, Böcker, Boktips, Jobbet, Sjukvård