Dagsarkiv: februari 23, 2008

Summering av dagen

Trött, trött och åter trött. Misstänker skarpt att det är min tur att bli magsjuk. Detta nu då smbon börjar återvända till oss levande.

Jag har nu börjat läsa Haraldsdotters bok Ingens vila. Det är en bok som är svår att lägga i från sig. Helst skulle jag vilja sträckläsa den för att se vad som händer och sker. Skriver mer om boken då jag läst ut den. Tilläggas kan att jag faktiskt vann denna boken genom att ge Haraldsdotter goda råd inför förra årets inhandling av julklappar till föräldrarna. Boken har länge legat på plats för att bli läst men det har hela tiden varit andra boken som passerat den av någon anledning.

Tittat på skidor från Falun har jag också gjort. Det gick bra för både killarna och tjejerna i dubbeljakten som det kallas. Först x antal kilometer klassiskt sedan in och byta skidor för att åka skajt x antal meter. I den fria stilen åkte de uppför ”mördarbacken” fyra gånger. Pust och stön! Jag har sprungit uppför denna grymma backe en gång då jag var förlagd på regementet i Falun.

Åter till skidorna. Bästa svenska tjej blev Anna Hansson på femte plats. Charlotte Kalla som denna dagen skulle stå på pallen slutade på tjugoförsta plats. En som däremot kom på pallen var Anders Södergren. Han drog på för fullt uppför mördarbacken sista varvet i fristilen. Detta gjorde att han drog ifrån med fem sekunde. Fast de sekunderna åkte den snabbe tjecken Lucas Bauer snabbt ikapp och vann loppet förre den snabbe norrmannen Tord Asle Gjerdalen som på vallen mer eller mindre gled förbi Södergren.

8 kommentarer

Under Allmänt, Böcker, Boktips, Sport