Dagsarkiv: februari 28, 2008

Var sak på sin plats!

Snart är denna torsdagen till enda. För mig har det varit en dag fylld med arbete och glädje. Igår tömde jag äntligen vår stora klädkammare och satte upp elfa-skenor. Idag var jag och inhandlade hyllplanen och skruvade fast dem. Gissa om det blev snyggt! Just, precis hur snyggt som helst och rymligt som bara den. Nu står dörren in till klädkammaren öppen för att jag ska se hur bra det blev. 😀

För att få alla hyllplan på plats krävdes det att två dem skulle kapas några centimeter. Detta skedde på balkongen med sticksågen. Utan den tror jag att jag skulle stått och sågat ännu. Precis då jag placerat ut första skivan och satt in väggkontakten på sticksågen börjar det ringa. Det var en av tjejerna som vi köpte sängarna av som ringde och frågade hur vi trivdes i våra nya sängar. Ärlig som jag är svarade jag att jag inte sov särskilt bra men hoppades på att det är en så kallad inkörstid innan jag sover normalt.

Då började svetten rinnan ner i ansiktet eftersom jag stoppat in huvudet i en varm och skön vintermössa, en röd sådan. Jag försöker får stopp på försäljaren genom att säga att jag var på väg ut för att såga på balkongen, varpå hon undrade på vad och varför. Sedan fick jag en inbjudan att komma hem till henne och fixa hennes garderob också. Slutligen fick jag stopp på henne och kunde säga hejdå!

Nu håller vi så sakteliga på att plocka in saker i klädkammaren igen. Men nu är de pakiterade i plastbackar med en lapp om innehåll. Samt att vi ska göra klart för att varje sak har sin plats. Praktiskt och enkelt!

3 kommentarer

Under Allmänt, Boende