Dagsarkiv: februari 8, 2008

Väggen är stenhård!

Igår var det så dags att börja arbetet med att få upp hyllor på den andra väggen. Allt undanplockat och lakan över datorer och skärmar. Stegen framme och likaså förlängningsladden. Alla saker framplockade rätt borr monterat.

Jag klev upp på stegen för att börja borra och det sa bara stopp. Väggen var stenhård. Jag har kommit knappt en centimeter in med borren och behöver komma sex centimeter in för att kunna plugga och sedan skruva upp väggskenorna. Det tog stopp trots att jag använt mig av slagborren och ett borrstål för betong. Antingen har jag råkat på någont bärande element i väggen eller så är jag och borrmaskinen för klena. Igår kväll ringde jag in muskler för att få hjälp att klara av väggen. Vilket innebär att bror kommer och försöker sig på att borra i helgen.

Det stör mig att det inte fungerade som jag hade tänkt. Om det fungerat hade vi haft några skenor uppskruvade på väggen redan. Irriterande!!

Gårdagen på arbetsgolvet var trevliga och fungerade ganska bra. Det beror nog mestadels på att jag fick en konkret uppgift att göra. De hade problem med en dator i butiken och butikschefen undrade hur bra jag var på datorer och efter lite diskuterade fram och åter undrade han om jag kunde återinstallera Windows Vista på en av datorerna som är till salu. Eftersom jag gjort detta någon vecka tidigare var det inga större problem. Jag trodde det skulle ta lite längre tid men efter en och en halv timme var datorn klar och jag hade startat om den utan några problem.

7 kommentarer

Under Allmänt, Boende, Datorer, Datorprogram