Dagsarkiv: februari 5, 2008

Första kameran såld!

Vilken dag jag har haft på affärsgolvet. Den började lite trögt med en massa äldra damer som hade problem med sina radio/stereoapparater. En dam undrade om eller hur eller om man kunde/skulle byta lampa på sin sju år gamla stereo vars standby-lampa slocknat, eller vi tror att det var den lampan med hjälp av vad hon försökte förklara. Då vi försökte förklara att den fungerar utan att den lampan fungerar, undrade den lilla damen hur hon skulle veta om apparaten var på eller ej. Ja, vad säger man.

Fast idag har jag haft min första riktiga kund och jag sålde honom en kamera som hans artonåriga dotter skulle få i present då hennes stora dag är på torsdag. Dock kunde jag inte avsluta affären men jag var med hela vägen fram tills dess att det gällde att överlämna pengar och sälja försäkring. Gissa om jag är stolt!

Annars har det mestadels varit en grå och trist dag. Dock har vi börjat att mäta andra väggen som också ska beklädas med hyllor. Jag hade för mig att det fanns hyllplan som var en och en halv meter men se det hade de inte utan det var en och tjugo samt två och fyrtio och så de korta på åttio. Nu får jag räkna om och se hur det ska bli.

10 kommentarer

Under Allmänt, Boende, Jobbet, Väder

Sängar till salu

I natt har jag sovit ganska hyfsat men inte hela natten igenom utan att vakna. I gårkväll bäddade jag om och la en av extrasängsmadrasserna ovanpå min osköna Tempur-madrass. Det verkar som om det har fungerat lite bättre. Dels för att jag sovit bättre och känner mig lite utvilad. Dels för att jag inte har så innibängens ont i höften heller.

Som sagt de nya sängarna kommer förhoppnings runt den tjuguandra februari. Detta eftersom våran säljare kunde meddela oss att sängarna  lämnade fabriken den femtonde februari och sedan brukar det ta ungefär en vecka innan de levereras till kunden.

Vår säljare som inte trodde att vi skull komma tillbaka till henne och köpa sängar, sa hon igår då jag pratade med henne. Det eftersom första gången vi var där och provlåg lyckades någon försöka öppna en dörr som var larmad och larmet stod och tjöt. Vi fortsatte att provligga mest för att det inte hördes så mycket av larmet där utan lät lite mera som en svag och ilsken väckarklocka. Slutligen gick vi in i affären vid sidan om. In dit kommer våran säljare med katalog om sängarna vi provlegat samt vad de kostade. Och som ni alla vet åkte vi tillbaka till samma butik och köpte våra sängar där eftersom de kändes bäst och skönast.

Nu kommer vi att stå med två Tempursängar som vi inte riktigt vet vad vi ska göra med. Troligvis kommer vi att annonsera ut dem på Blocket. Men jag tänkte höra med er läsare om det finns någon bland er som skulle vara intresserad av att köpa dem.

3 kommentarer

Under Allmänt, Boende