Dagsarkiv: februari 10, 2008

Väggen ska besegras idag

Jag tror att jag håller på att bli förkyld eller på något annat sätt inte må bra. Detta grundar jag på att jag har massor med blåsor i munnen och det känns som om en sidans körtlar runt omkring örat är svullna. Då menar jag ordentligt svullna, så mycket att det känns som om tungan är halvbortdomnad eller något. Det gör ont att äta vissa saker och ska tungan vispa runt ner i ena sidan av munhålan gör det verkligen ont.

Efter moget övervägande och med hjälp av Era kommentarer bestämde jag mig för att vi behöver en borrhammare om vi ska få upp hyllorna på andra väggen. Sagt och gjort vi åkte iväg till affären med den för mig tysk-bayersk-klingande namnet. Där inhandlade vi en borrhammare av märket Skil. Jag vet inte om detta är ett dåligt eller bra märke, men den var billigast gick på tre fjärdedelar av en tusenlapp.

Min pappa har många verktyg av märket Skil så jag antar att det inte är dåligt för då skull han inte köpt dem. Möjligt är att de är lite billigare påverkat hans val av inköp, liksom det gjorde vårt.

Väl hemma igen från affären var jag sugen på att börja borra men tröttheten överföll mig och jag somnade på sängen och sova i närmare två timmar. Därefter tyckte jag att det var lite synd om granne vars vägg vi ska perforera, dock på våran sida. Sambon och jag bestämde att det skulle bli idag söndag som denna stora borrhammare ska invigas.

Därefter sjönk vi ner framför TV’n och såg en film. Lördagens film heter ”Jakten på Lycka” en sevärd film med Will Smith i huvudrollen som Christopher Gardner. Gardner kämpar för att få ett lyckligt liv tillsammans med sin son, som spelas av Will Smith son. Denna filmen är en verklighetsskildring. Ett litet varningstecken! Ta med näsduken till TV’n.

6 kommentarer

Under Allmänt, Boende, Film och TV