Dagsarkiv: februari 12, 2008

Dagens dummaste och ännu dummare

Idag på väg in till stan råkade jag ut för något av det mest galna jag någonsin sett.

Det var en man som var på väg över övergångstället med sitt barn i sittvagn. Mannen går mot rött och ser att det blir grönt för bilarna och börjar springa. Mitt på vägen trillar barnet ut på övergångsstället. Mannen rusar över barnet och tvärstannar och lyfter upp barnet under armen och springer vidare. Som tur var stannar bilarna innan de når övergångstället annars hade det inte varit mycket kvar av barnet som trillade ut sin vagn.

Jag hoppas innerligt att mannen med barnet lärde sig något. Det finns en anledning till att man inte rusar över en starkt trafikerad väg då det är röd gubbe. Dock finns det gott om dessa idioter som måste utsätta sig för denna adrenalinchock. Jag och många med mig häpnade över mannens dumdristighet och satt och skakade på huvudet efteråt.

Undrar om mannen med barnet hade någon hjärna eller om han bara fick hjärnsläpp?!?

7 kommentarer

Under Allmänt, Bilar

Hyllor och åter hyllor

Nu är hyllorna uppe och väggen ser inte ut som en schweizerost. Det gick kanonbra att borra. Dock ett litet problem, första dagen jag borrade hade jag inget för ansiktet vilket innebar att jag nog andades in ganska mycket av betongdammet. Andra dagen hade jag en gammal snusnäsduk som andningsskydd och fönstret var öppet.

Damen som bor på andra sidan väggen uppskattade nog inte att jag perforerade väggen. När jag började borra hörde jag inte TV’n men efter ett par tre hål hörde jag vad de sa på grannens TV. Misstänker att det hördes ganska ordentligt vad jag gjorde i hela huset. Jag minns då någon borrade nere i entréen i höstas, samma dag som Nobelpristagaren i Littertur skulle presenteras. Då drog elektrikern igång sin borr. Gissa om vi var glada. Nej, precis! Lite förutseende hade vi dock varit eftersom de borrat tidigare. Vi hade text-TV textningen på och kunde därför läsa oss till att Doris Lessing fått Nobelpriset.

Det är verkligen skönt att komma ytterligare iordning. Vi har bott här sedan den sista augusti och har fortfarande en massa ouppackade kartonger och saker som vi inte vet var det ska stå. Vitrinskåpet i köket samt hyllplanen i arbetsrummet gör att det är hur mycket bättre som helst. Sedan ska det upp stora hyllplan inne i den stora klädkammaren. Därmed tror jag att våra problem med hyllor är över.

Efter det ska bara vårt åtta kvadratmeter stora förråd på Shurgard tömmas. Ett stort arbete bara det. I det förrådet ligger det massor med saker som ska kastas men också ett gammalt skrivbord i teak samt en stor vävstol som är hundratjugo i vävbredd, har jag för mig. Vävstolen som är av märket Glimåkra är sambons och är nästan ny, den ligger nedmonterad för att få plats.

Förkylningen sprang i från mig då den hörde att det skulle borras i väggar. Däremot har jag fortfarande en liten blåsa kvar på tungan. Tror att jag ska testa Tyra Tok’s mormors kur med bikarbonat och vatten för att bli av med den sista.

4 kommentarer

Under Allmänt, Böcker, Boende, Boktips, Sjukvård