Dagsarkiv: februari 6, 2008

Snart dags att bli fritidshantverkare igen

Idag har det varit en riktigt grå dag. Det har regnat och åter regnat. Men å andra sidan påverkar inte regnet mig mer än då jag går till och från bilen. Dock är det så att jag blir tröttare då det regnar och även lite mer lättretlig.

Jag ser gärna att solen skiner och att det är några minusgrader samt att marken är täckt av snö. Det är den årstiden då det ska ligga snö på marken. Det ska inte vara plusgrader som närmar sig den tvåsiffriga storleken.

På affärsgolvet idag har det rullat på. En man kom in och frågade efter bredden på TV-apparaterna. Inte tumstorleken utan hur många centimeter det var från sida till sida. Det för att den nya TV’n skulle passa in på ett visst ställe, uppfattade jag det som. Annars har det varit hur lugnt som helst. Nästan lite väl lugnt tycker jag. Undras om det är lugnet före stormen, fast det tror jag inte heller. Det är snart sportlov för de flesta och många har nog hållt igen efter julens stora rush.

Själv var jag inne på det stora hantverkarshuset för fritidshantverkare som jag förknippar med tyska Bayern. Där inköptes några hyllplan samt väggskenor som ska skruvas fast i väggen för att sedan med konsoler skapa en bokhylla som vi vill ha den. Det blev även lite skruv för både gipsskiva och plugg för betongväggen. Sakerna är inköpte men mer blev det inte idag. Sakerna springer inte i från mig de kommer snällt att stå/ligga och vänta på mig tills jag tar i tag med det projektet.

Nu är det snart sängen som gäller och jag ska läsa vidare i Liza Marklunds bok ”Livstid”. Jag som gillar Marklunds böcker formligen slukar dem. På några få dagar har jag snart plöjt igenom hela boken. Jag vill vet vem som är skyldig och vad som ska hända ”Annika Bengtzon” som är huvudpersonen i böckerna.

7 kommentarer

Under Allmänt, Böcker, Boende, Boktips, Jobbet, Väder