Dagsarkiv: februari 27, 2008

Håller tummen för Kalla och Emil

Det gick bättre att sova i de nya sängarna i natt. Jag somnade som en klubbad men har vaknat till några gånger under natten. Då klockan närmare sig åtta i morse slog jag upp mina ögon och kunde konstatera att jag sovit ganska bra natten som varit. Jag kunde höra regnet slå mot fönsterbläcket och ville egentligen ligga kvar under det varma och sköna duntäcket men hungern drev mig upp från sängvärmen.

Igår var vi iväg långt upp till den stora internationella flygplatsen och besiktade bilen. Den gick igenom som ingenting vilket vi hade väntat oss att den skulle göra. Allt annat skulle vara problemartat med tanke på att bilen blev servad för ungefär en månad sedan och att vi på måndagen åkte ner till verkstaden och fick hjälp med att byta en halvljuslampa. Då mekanikern bytt lampan bad jag om han kunde kolla runt om så att ingen lite lampan var trasig.

På hemvägen stannade vi till i den röda affären och jag passade på att köpa en massa böcker på bokrean. Hade dessutom en rabattlapp med som gav mig femtio kronor rabatt om jag handlade för mer än trehundra kronor, vilket jag gjorde. När vi ändå var i mataffären passade vi på att handla lite mat för veckan så att vi slipper åka iväg och handla fler gånger.

Om det inte regnat eller varit så tråkigt väder hade jag tänkt ta mig ner till Slottet idag. Detta för att ta lite foton på elitåkarna som kommer till vår stora farliga stad för att köra Slottssprinten. Istället kommer jag att sitta framför TV’n och hejja på Kalla och Emil.

Det går bra i min lilla stad. I skrivande läge finns det 61 boende där, dock är det lite problem med arbetslöshet just nu den är uppe i 8 procent. Hjälp mig med att göra fler industier genom att följa denna länken. Öka antalet boende genom att följa denna länken. Slutligen en bild från Akson City.

Akson City

8 kommentarer

Under Allmänt, Böcker, Bilar, Sport, Väder